نحوه تشخیص پردازنده A9 آیفون ساخت SAMSUNG یا TSMC !

نحوه تشخیص پردازنده A9 آیفون ساخت SAMSUNG یا TSMC !

امروز در خدمت شما دوستان هستیم تا با آموزشی ساده تشخیص دهیم که پردازنده آیفون 6اس یا 6اس پلاس شما ساخت SAMSUNG است و یا TSMC پس با ما همراه باشد  .

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد و از خود بپرسید که پردازنده آیفون  من ساخت کدام شرکت است SAMSUNG یا  TSMC ، ما امروز در کنار شما هستیم تا با هم نحوه تشخیص این نوع پردازنده ها را از آشنا شویم .

نکته ای که اینجا باید متذکر شویم این است که این دو پردازنده تفاوتهایی از لحاظ ساختار فیزیکی با هم دارند به طوریکه سامسونگ از فرایند ۱۴ نانومتری و TSMC  از فرایند ۱۶ نانومتری برای ساخت پردازنده A9 اپل استفاده کرده‌اند. همچنین چیپ ساخت سامسونگ ۹۶ میلیمتر مربع و چیپ ساخت TSMC نیز ۱۰۴.۵ میلیمتر مربع فضا اشغال می کند. شاید این پردازنده ها از روی اعداد و ارقامی که دارند در عمل و در دنیای واقعی هم تفاوتهایی با هم داشته باشند اما اپل اعلام کرده که هرگونه تست بر روی دستگاه های آیفون خارج از شرکت اپل منبع قانونی ندارد و ما آنرا تائید نمی کنیم .

و اما نحوه تشخیص این موضوع :

فهمیدن اینکه پردازنده گوشی شما ساخت چه شرکتی است زیاد سخت نیست و با استفاده از نرم افزارهایی نظیر Lirum میتوانید به این موضوع پی ببرید ابتدا این برنامه را از اپستور دانلود کنید ، پس از دانلود و نصب برنامه آنرا باز کنید و به قسمت storage and Model Information بروید حالا باید به دنبال شماره مدل بگردید که در تصویر زیر مشخص است .

حالا اگر آیفون شما 6اس است :

چیپ A9 ساخت سامسونگ مدل N71AP و چیپ A9 ساخت TSMC مدل N71MAP است. 

و اگر آیفون شما 6اس پلاس است :

چیپ A9 ساخت سامسونگ مدل N66AP است و چیپ A9 ساخت TSMC مدل N66MAP است.

 با توجه به توضیحات داده شده در تصویر بالا کاملا مشخص است که پردازنده این آیفون ساخت چه شرکتی است .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل