تماس ویدیویی رایگان و باکیفیت را با این 5 اپلیکیشن تجربه کنید

تماس ویدیویی رایگان و باکیفیت را با این 5 اپلیکیشن تجربه کنید

امکان ارتباط های سریع و ساده، یکی از مزایای اصلی داشتن گوشی هوشمند است؛ و چه چیزی بهتر از ارتباط دائمی و سریع با دوستان و اعضای خانواده؟


پس از سپری شدن دوران پیام های متنی، نوبت به تماس های صوتی رسید. تماس های صوتی در اپلیکیشن هایی همچون واتس اپ و اسکایپ به بهترین نحو انجام می شود. ولی امروزه، با توجه به افزایش پهنای باند اینترنت، کیفیت بالاتر دوربین ها و افزایش قدرت پردازنده ها، تماس های ویدیویی محبوبیت روز افزونی پیدا کرده اند.


امروزه اپلیکیشن های زیادی برای برقرای تماس های تصویری اینترنتی در دسترس است. اگر شما هم در انتخاب بهترین آنها شک دارید، با ما همراه باشید.

 

FaceTime

تقریبأ همه کاربران آیفون و ایپد با این اپلیکیشن آشنایی دارند. فیس تایم برنامه اختصاصی اپل برای تماس ویدیویی است. اگرچه این برنامه فقط روی دستگاه های ساخت اپل نصب می شود، ولی می توان آن را بهترین نرم افزار برای برقراری تماس ویدیویی بین دو دستگاه اپل دانست.

 

دسترسی ساده و سریع به این اپلیکیشن استفاده از آن را بسیار راحت کرده است. تماس ویدیویی در این برنامه با کیفیت بالا انجام می شود و به ندرت قطعی صدا و تصویر را در آن شاهد خواهید بود.


نقطه ضعف این اپلیکیشن، نداشتن امکانات جانبی سایر اپلیکیشن های مشابه است.

 

Google Hangouts

اگرچه این اپلیکیشن به صورت پیش فرض روی اکثر گوشی های اندرویدی نصب شده، ولی نسخه iOS نیز دارد.


Hangouts جدا از امکان برقراری تماس ویدیویی، امکان ایجاد تماس های گروهی تصویری حداکثر تا 10 نفر را فراهم می کند. به یاد داشته باشید که اپلیکیشن های دیگری نیز این قابلیت را ارائه می کنند، ولی Hangouts محبوب ترین آنها است.

وایبر

پس از اپلیکیشن های مختص به اپل و گوگل، حال نگاهی به اپلیکیشن های third party می اندازیم. با وایبر شروع می کنیم، نرم افزاری که امکان تماس ویدیویی را از سال 2014 ارائه داده است.


یکی از قابلیت های جالب وایبر، امکان ارسال ویدیوی از پیش تهیه شده است. جدا از قابلیت تماس تصویری که به تازگی به این اپلیکیشن افزوده شده، با استفاده از وایبر می توانید تصویر، پیام صوتی و متنی، استیکر و حتی موقعیت مکانی خود را ارسال کنید.


وایبر، علی رغم همه قابلیت هایی که ارائه می کند، از ضعف طراحی رابط کاربری رنج می برد. برای مثال، امکان برقراری تماس ویدیویی به صورت مستقیم وجود ندارد؛ ابتدا باید تماس جدیدی را برقرار کنید و سپس گزینه تماس ویدیویی را انتخاب کنید.

اسکایپ

هیچ لیستی از بهترین نرم افزارهای تماس ویدیویی بدون حضور اسکایپ تکمیل نمی شود، حداقل به خاطر شهرت جهانی آن. اگر قصد برقراری تماس ویدیویی بین دستگاه ها و پلتفرم های مختلف را دارید، اسکایپ بهترین گزینه است. اسکایپ نسخه های iOS، اندروید، ویندوز و حتی ویندوز فون را عرضه کرده است.


با این حال، این سرویس تماس ویدیویی مایکروسافت دلیل دیگری نیز برای شهرت دارد: عدم پایداری. اگر به تماس های تصویری نیاز ضروری دارید، همیشه در کنار اسکایپ، گزینه دیگری را هم آماده داشته باشید، چرا که هیچ کس نمی داند دفعه بعدی که اسکایپ برای چند ساعت از سرویس دهی خارج می شود چه زمانی است.

 

Imo

و در آخر، به Imo می رسیم. Imo شاید آنطور که اپل و گوگل از محصولات خود دفاع می کنند، اپلیکیشن کاملی نباشد، ولی همچنان گزینه ای عالی برای برقراری ساده و سریع تماس های ویدیویی است.


Imo با طراحی ساده و کاربردی رابط کاربری اش به سادگی امکان تماس ویدیویی را از لیست مخاطبین گوشی فراهم می کند. این اپلیکیشن در عین کارایی، پیش از آنکه بتواند وارد رقابت جدی با محصولات مشابه شود، نیاز به پشتیبانی از قابلیت های بیشتری دارد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل