خودرو

پیشگاموبیل: اينفینتی نسل جدید QX30 را معرفی کرد

پیشگاموبیل: اينفینتی نسل جدید QX30 را معرفی کرد

اینفینتی نسل جدید QX30 را معرفی کرد
 کشور آمریکا بزرگترین بازار خودروهای لوکس به شمار می‌رود و چه فرصتی بهتر از این برای اینفیتی تا از نسل جدید کراس‌اوور لوکس خود در این کشور رونمایی کند. بازار کراس‌اوور‌های لوکس در حال حاضر در قبضه برند‌های آلمانی بی‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز است. اینفینیتی سعی دارد با ارایه‌ی مدل‌های جدید و جذاب سهم بیشتری از این بازار را بدست آورد. این شرکت لوکس ساز ژاپنی پیش‌تر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از مدل هاچ‌بک 2017 Q30 رونمایی کرد، حال نوبت به نمونه‌ی کراس‌اوور آن رسیده تا اینفینیتی با معرفی آن لرزه‌ای بر تن رقبای آلمانی‌ خود بیاندازد.
اینفینیتی QX30 در بخش طراحی ظاهری شباهت‌های زیادی با برادر هاچ‌بک خود دارد. طراحی سیال این خودرو با ترکیب کلاس‌های کراس‌اوور و کوپه و چراغ‌های کاملا جدید، شکل و شمایل بسیار جذابی به QX30‌ داده است. طراحی داخلی این خودرو نیز تا حدودی اسپرت طراحی شده تا اینفینیتی بدین ترتیب بتواند جوانان را نیز به خرید این خودرو ترغیب کند. 

در نمایشگاه امسال تولیدکنندگان مانور تبلیغاتی زیادی بر استفاده از مواد آکوستیک و مقاوم در عبور صدا انجام داده بودند؛ اینفینیتی نیز در همین راستا اعلام کرده که حجم زیاد استفاده از همین مواد باعث شده تا QX30 یکی از آرام‌ترین تجربه‌های سواری را ارایه بدهد. 
سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی QX30‌ نیز همان نمونه‌ی مشابه به کار رفته در Q50 است. این سیستم از صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی بهره می‌برد که در کنار دکمه‌های فیزیکی می‌توانید از دستورات صوتی نیز برای فعال کردن قابلیت‌های مختلف خودرو استفاده کنید. سیستم مانیتورینگ هوشمند جهت بررسی فاصله با خودروهای مجاور، دوربین‌های قرار گرفته در اطراف خودرو و سیستم پارک هوشمند نیز برای کمک به راننده در شرایط مختلف تعبیه شده‌اند. 
اینفینیتی هنوز جزئیات دقیقی از پیشرانه و سیستم انتقال قدرت QX30 اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که در این بخش نیز شباهت‌های زیادی بین این خودرو و Q30 وجود داشته باشد. به همین دلیل احتمال می‌رود که QX30 به پیشرانه‌‌های چهار سیلندر و ۲ لیتری معمولی در کنار نمونه‌ی مجهز به توربوشارژر که به ترتیب توانایی تولید ۱۰۷ و ۲۰۸ اسب بخار را دارند، مجهز شود. جعبه دنده‌ی ۷ سرعته دو کلاچه و سیستم چهارچرخ محرک نیز به صورت استاندارد در QX30‌ تعبیه شده‌اند.

اینفینیتی 2017 QX30‌ از نیمه دوم سال آینده به فروش خواهد رسید و وظیفه تولید آن به خط تولید نیسان واقع در انگلستان محول شده است. هنوز بازه‌ی قیمتی این خودرو اعلام نشده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل