توسعه بخش نرم افزاری جدید گوگل

توسعه بخش نرم افزاری جدید گوگل

گوگلی یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری است که در حوضه سخت افزار فعالیت چشمگیری داشته این شرکت برای هماهنگی بیشتردر بخش های سخت افزاری تصمیم برای ایجاد بخشی برای مدیریت این بخشها گرفته است.

ریک اوسترلو مدیر سابق موتورولا ک ماه پیش این شرکت یکی از زیر مجموعه های لنوو تبدیل شده است جدا شده و قرار است دوباره به گوگل برگردد گوگل تصمیم دارد مدیریت بخشهای سخت افزاری خود را برای هماهنگی بیشتر این بخش به اوسترلو بدهد.گوگل سالهاست فعالیت مختلفی در بخشهای سخت افزاری دارد وتلاش میکند محصولات با کیفیتی تولید کند.یکی از مدیران بخشهای سخت افزار این شرکت به نام رجینا دوگان گوگل را به قصد فیس بوک رها کردخبرهای مبنی بر تصمیم این شرکت برای ایجاد تغیر و تحولات اساسی در بخش سخت افزار شنیده شد رجینا دوگان قبلآ یکی از مدیران این بخش بود.حال گوگل تصمیم خود را برای دادن مدیریت این بخش به استلو گرفته. هماهنگی و برنامه ریزی محصولات نکسوس ومحصولات جدید گوگل به اتاق نشیمن (living room) که هدف اصلی آن محصولات هوشمند خانگیست به عهده ی استرلو است

بخش سخت افزاری گوگل شامل موارد زیر است:

  • نکسوس: برنامه‌ریزی‌های تولید محصولات نکسوس و هماهنگی با شرکای سازنده‌ی این محصولات، جزو وظایف اصلی اوسترلو در این بخش است. او پس از این همکاری نزدیکی با هیروشی لاکهایمر (Hiroshi Lockheimer) معاون ارشد اندروید خواهد داشت که از این به بعد تمرکز بیشتری بر روی توسعه‌ی نرم‌افزاری دارد.
  • کروم‌کست: تولید و توسعه‌ی دانگل تلویزیونی گوگل که می‌توان به عنوان پرفروش‌ترین محصول سخت‌افزاری این شرکت از آن یاد کرد نیز تحت نظارت اوسترلو انجام خواهد شد.
  • محصولات سخت‌افزاری با هدف مشتری نهایی: این شاخه شامل کروم‌بوک‌ها و تبلت‌های جدید پیکسل سی می‌شود.
  • OnHub: روتر خانگی هوشمند که تا پیش از این شرکت Access که یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت است، آن را تولید می‌کرد. از این به بعد تولید و توسعه‌ی این محصول تحت نظارت گوکل و اوسترلو انجام خواهد شد.
  • ATAP: بخش آزمایشگاه تجربی سخت‌افزار که پروژه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند ماژولار و پروژه‌ی Ara را در اختیار داشت، پیش از این قرار بود به عنوان زیرمجموعه‌ای از بخش واقعیت مجازی فعالیت کند که البته این برنامه لغو شد. حال با شکل‌گیری بخش جامع سخت‌افزاری گوگل، این آزمایشگاه نیز به عنوان زیرمجموعه‌ی بخش سخت‌افزار گوگل فعالیت خواهد کرد.
  • عینک گوگل: عینک هوشمند گوگل (Project Aura) که تا پیش از این بخش مجزایی برای خود نداشت، از این به بعد زیر نظر مستقیم اوسترلو فعالیت خواهد کرد. تونی فدل (Tony Fedell)، مدیر عامل کنونی شرکت Nest است که به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت کار می‌کند. فدل پیش از این مدیریت بخش عینک گوگل را بر عهده داشت و از این به بعد به عنوان مشاور در کنار تیم توسعه‌دهنده کار خواهد کرد.

اگرچه اوسترلو در بازگشت به گوگل به شرکت قبلی خود نقل مکان کرده است، اما فعالیت‌ها و ,ظایف او بسیار گسترده‌تر از گذشته خواهد بود. اوسترلو مسیر پیشرفت را در زمانی که موتورولا تحت مالکیت گوگل بود طی کرد. او ابتدا به عنوان مدیر بخش محصولات مشغول به کار بود تا این که دنیس وودساید (Dennis Woodside) موتورولا را به قصد دراپ‌باکس ترک کرد و اوسترلو به عنوان مدیر اصلی این شرکت فعالیت کرد. او تا ماه گذشته که لنوو تغییرات اساسی و بزرگی در ساختار موتورولا انجام داد، مدیر این شرکت بود.

به هر حال این اقدام گوگل در هماهنگ کردن بخش‌های مختلف سخت‌افزاری، برای تولیدکنندگان و شرکای این شرکت نیز خبر خوبی است. این تولیدکنندگان تا پیش از این باید با شرکت‌های مختلف و متنوع زیرمجموعه‌ی گوگل که گاهی به عنوان رقیب نیز فعالیت می‌کردند، مذاکره و همکاری می کردند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل