مقالات

آیا انسان موجودی فرازمینی ست!

آیا انسان موجودی فرازمینی ست!

ایده‌ی این که منشاء بشریت نه از این کره‌ی خاکی بلکه جایی فراتر از منظومه‌ی شمسی است بسیار بحث برانگیز و جذاب است، اما جدای از بحث‌های جنجالی، اگر این نظریه درست باشد ما از کجا و چرا به زمین آمده‌ایم؟دکتر الیس سیلور زیست شناس و اکولوژیست مدارکی را مطرح می‌کند که نشان می‌دهند ممکن است انسان سیر تکاملی خود را روی زمین طی نکرده و شاید از سیاره‌ای دیگر به زمین مهاجرت کرده باشد. دکتر سیلور در کتاب خود با نامانسان از زمین نیست ۱۷ دلیل را لیست کرده و این احتمال را مطرح می‌کند که شاید منشاء انسان جایی فرای کره‌ی خاکی بوده باشد. دکتر سیلور در این کتاب مکانی که احتمالاً نژاد ما از آنجا به زمین آمده و زمانی که روی زمین مستقر شده است را تخمین میزند. در انسان از زمین نیست به مطالب زیر پرداخته شده است.ارزیابی از ۱۳ فرضیه‌ی پیشرو ۱۷ مدرک که نشان می‌دهد ما از زمین نیستیمچگونه به اینجا رسیدیم؟چه زمانی به اینجا رسیدیم؟سیاره‌ی مبدأ ما چه ساختاری داشته است؟ستاره‌ای که سیاره‌ی مبدأ ما به دورش می‌چرخد چه شکلی دارد؟اگر بیگانگانی در خارج از منظومه شمسی وجود دارند چرا نتوانسته‌ایم آن‌ها را پیدا کنیم؟  

آیا ما بیگانه‌ایم؟

دکتر سیلور برای تمامی این سؤال‌ها پاسخ‌هایی بر اساس شواهد موجود و طرز فکر جامعه‌ی علمی مطرح کرده است، به نظر ایشان فیزیولوژی بدن ما در سیاره‌ای با گرانشی ضعیف‌تر تکامل یافته است. با اینکه به نظر می‌رسد انسان گونه‌ای پیشرفته و تکامل یافته در زمین است اما جای تعجب دارد که وضعیت بدنی ما چندان مناسب شرایط زیست بومی زمین نیست، ما در برابر نور خورشید آسیب‌پذیریم، علاقه‌ای به غذاهای طبیعی سیاره خود نداریم و نرخ بالایی از بیماری‌های مزمن در انسان وجود دارد. زمین احتیاجات ما را برای زنده ماندن فراهم کرده اما نه به خوبی جایی که از آن آمده‌ایم.سوسمارها می‌توانند برای روزها و تا زمانی که بخواهند حمام آفتاب بگیرند و بسیاری از آن‌ها این کار را همیشه و بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهند اما بدن انسان تحمل ماندن طولانی مدت در زیر نور خورشید را ندارد. مشکل ما با خورشید بر خلاف اکثر حیوانات بسیار عجیب است.به گفته‌ی دکتر سیلور برخی از بیماری‌های مزمن بشر مانند کمر درد می‌تواند نشانه‌ی ساخته شدن بدن ما برای تحمل گرانشی ضعیف‌تر باشد. همچنین دکتر سیلور به شواهد دیگری از صفات انسانی متفاوت اشاره می‌کند، مانند اینکه سر نوزادان به حدی بزرگ است که در زایمان برای مادر و بچه مشکل ایجاد می‌کند و در گذشته این عامل برای هردو می‌توانسته کشنده باشد؛ هیچ گونه‌ی دیگری از جانداران روی سیاره این مشکل را ندارد.همچنین ۲۲۳ ژن فوق‌العاده در انسان وجود دارد که در هیچ گونه‌ی دیگری یافت نمی‌شود و ما دارای یک نقطه‌ی کور فسیلی هستیم. علاوه بر آن ما انسان‌ها همه بیمار هستیم، شما کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از سلامت ۱۰۰ درصد برخوردار باشد، اکثر افراد از اختلالات و یا بیماری‌های مختلف و شاید پنهان رنج می‌برند.

آیا ما در جهانی بیگانه تکامل یافته‌ایم؟

دکتر سیلور می‌گوید من باور دارم که بسیاری از مشکلات ما از این واقعیت ساده نشأت می‌گیرد که ساعت داخلی بدن ما برای ۲۵ ساعت تکامل یافته است و این موضوع توسط محققان خواب ثابت شده است، اما شبانه روز در زمین ۲۴ ساعت است، این یک بیماری مدرن نیست بلکه در طول تاریخ همراه بشر بوده است. احتمالات زیادی درباره‌ی چگونگی رسیدن انسان تا به اینجا مطرح شده است، ممکن است نسل‌های پیش از انسان امروزی مانند هومو ارکتوس با گونه‌های دیگر ترکیب شده باشند. همچنین احتمال دارد انسان از کهکشانی مانند آلفا قنطورس به زمین آمده باشد. ممکن است انسان در یک سیاره‌ی متفاوت تکامل یافته و ممکن است ما به عنوان نمونه‌ای نادر به زمین آورده شده باشیم، ممکن است زمین نه به عنوان خانه بلکه زندانی برای انسان‌ها باشد و شاید ما باید اینجا بمانیم تا زمانی که یاد بگیریم رفتار مناسبی با خودمان و موجودات دیگر داشته باشیم و شاید صدها احتمال دیگر.

با وجود اینکه این موضوعی بسیار جنجالی است و افراد زیادی با توجه به شواهد مبنی بر تکامل این ایده را افراطی می‌دانند دکتر سیلور این بحث را فقط یک فرضیه دانسته و به دنبال جمع آوری مدارک بیشتری مبنی بر رد یا اثبات این موضوع فارغ از جنجال‌ها هستند.

منبع: conspiracyclub

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل