نحوه افزایش سرعت و کارایی دستگاه آیفون با پاک کردن کش و اطلاعات نرم افزار ها

نحوه افزایش سرعت و کارایی دستگاه آیفون با پاک کردن کش و اطلاعات نرم افزار ها

نحوه افزایش سرعت و کارایی دستگاه آیفون با برنامه های پاک کردن کش و اطلاعات نرم افزار ها

امروز برخی از مشکلات غیر منتظره آیفونتون رو  که در اثر پر شدن حافظه دستگاهتون یا کش برنامه هایتون و همچنین فایل های اضافه ای که بی مصرف هستن رو از بین ببرید .

اگه حواستون به دستگاهتون نیست ، حتی آیفون با حافظه ی 256 گیگابایت هم پر میشه . فایل های بی مصرف یا اصطلاحا junk  و کش برنامه ها نه تنها فضای آیفونتون رو اشغال می کنن بلکه مقدار زیادی از کارایی دستگاهتون رو هم پایین میارن .

خوب میخوای آیفونت از این فایل های اضافه پر نشه و کاراییش پایین نیاد ، خیلی ساده است هیچوقت بهشون اجازه نده که ایجاد بشن تو گوشیت تا بخن رو گوشیت تاثیر بزارن .

این آموزش رو دنبال کنید تا یادبگیرید چطور فایل های زائد و کش برنامه هاتون رو پاک کنید و از دوباره اومدنشون جلوگیری کنید .
راه حل اول

از برنامه تخلیه هوشمند کش برنامه استفاده کنید!

یکی از راه حل های ساده برای خلاص شدن از شر کش برنامه ها استفاده از این نوع نرم افزار هاست . با کمک این نرم افزار ها می توانید کش برنامه ها ، کپی فایل ها و عکس ها و فیلم های ناخواسته را پاک کنید .

Magic Phone Cleaner :  از کارایی خاص این نرم افزار پیدا کردن فایل های زائد با حجم بالا و حذف اونه .

همچنین این نرم افزار رایگان است و میتونید از اینجا دانلود کنید . این نرم افزار از نسخه 9 آی او اس به بالا کار میکند.

Dr. Clean : من بیشتر اوقات از این نرم افزار استفاده می کنم تا از شر فیلم ها و عکس های زائو گوشی م خلاص شم .

این برنامه در فقط چند ثانیه این فایل ها رو پیدا میکنه و دستگاهتون رو گرد و غبار زدایی میکنه .

این نرم افزار رو میتونید به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید . این نرم افزار از نسخه 9 آی او اس به بالا کار میکند .


راه حل دوم

برنامه هایی که استفاده نمی کنید رو از کار بندازید

نسخه آی او اس 11 به شما اجازه میده که برنامه هایی که استفاده نمی کنید و نیاز ندارید را اتوماتیک حذف کنید  .

این یکی از راه حل های هوشمندی است که جلوگیری می کند از پر شدن ناگهانی دستگاهتون در اثر فضایی که نرم افزار هاتون میگیره که آیفون در این نسخه ارائه داده .


راه حل سوم

فایل هاتون رو با نرم افزار های مدیریت فایلتون سازماندهی کنید

بالخره ، آی او اس 11 با یه نرم افزار مدیریت فایل کابردی خوب همراه شده که بهتون اجازه میده فایل هاتون رو به خوبی سازماندهی کنید  .

حالا اگه از نرم افزار مدیریت فایل اصلی خود آی او اس 11 راضی نیستید یا از ظاهرش خوشتون نمیاد و دنبال نرم افزار دیگه ای برای اینکار میگردید میتونید به پست بعدی نویسنده این مطلب سر بزنید و از اونجا مدیریت فایل مورد علاقتون و مورد نیازتون رو پیدا کنید .


راه حل چهارم

استفاده از نرم افزار محبوب آی او اس برای پاک سازی دستگاه

اگه میخواید که تسلط کامل رو دستگاهتون داشته باشید و فایل های اضافش رو راحت پاک کنید ، به شما نرم افزار پاکسازی آیفون/آی پد iPhone/iPad cleaning software رو پیشنهاد می کنم .

تعداد زیادی نرم افزار پاکسازی دستگاه آیفون وجود دارد مثل PhoneClean, iMyFone Umate, iFreeUp, CleanMyPhone, Cisdem iPhoneCleaner  و  Tenorshare iPhone Care Pro . این نرم افزار ها کاربر پسند هستند و اجازه میدن که کارایی حافظتون و دستگاهتون رو تقریبا مثل قبل برگردونید .

بهتون پیشنهاد می کنم که نسخه رایگان این نرم افزار رو ابتدا دانلود کنید (اگه براشون وجود داشت) قبل از اینکه نسخه پولی اون ها رودانلود کنید تا مطمئن بشید میتونن مشکلاتتون رو برطرف کنن .


مرحله پنجم

یک راه حل ساده و قدیمی دیگه هم وجود داره

نرم افزار هایی هستند که دائم اطلاعات از اینترنت میگیرند و مقدار حافظه ای که از دسنگاهتون میگیرن روز به روز بیشتر میشن و کش بیشتر ذخیره می کنند ، این نرم افزار ها مانند واتس اپ ، اینستاگرام ، تلگرام و .... نرم افزار های دیگه .

برای حذف کش و داده های ذخیره شده این نرم افزار ها می توانید به قسمت تنظیمات این نرم افزار ها در نرم افزار تنظیمات دستگاهتون به بخش مدیریت نرم افزار ها برید و اون اطلاعات رو پاکسازی کنید . یا اینکه به بخش تنظیمات مخصوص هر نرم افزار بروید و از اونجا کش و دیتاش رو حذف کنید .


راه حل آخر : اول برو و از دستگاهت بوسیله آی تونز بک آپ بگیرو بعدش از تنظیمات دستگاه وارد جنرال General شو و روی Reset بزن و بعدش هم روی Erase All AllContent and Settings و بعد از این کار هم در آخر هم فایل بک آپی که در ابتدا گرفته بودید رو بازگردانی کنید . همین!!!

امیدوارم این مطلب به شما کمک کنه . نظرات و مشکلات و درخواست هاتون رو در بخش نظرات اعلام کنید

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل