آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش بروز رسانی اپلیکیشن ها در اندروید از طریق گوگل پلی

آموزش بروز رسانی اپلیکیشن ها در اندروید از طریق گوگل پلی

 بخش مهمی از اطمینان از اینکه تلفن همراه اندرویدی شما به درستی کار می کند برمیگردد به، بروز نگه داشتن برنامه ها و بازی ها. روش های زیادی برای بروز نگه داشتن اپلیکیشن ها و بازی ها وجود دارد که در این آموزش قرار است به آن بپردازیم.


بروز رسانی اپلیکیشن ها در اندروید از طریق گوگل پلی

برای بررسی بروزرسانی ها همان جایی است که برای دانلود برنامه ها و بازی ها به آنجا میروید - گوگل پلی. برنامه Play Store را در تلفن همراه یا تبلت اندرویدی خود باز کنید و روی نماد پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

از منوی ظاهر شده "مدیریت برنامه ها و بازی ها - Manage Apps & Games" را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی ، می خواهید به دنبال "بروزرسانی های موجود - Updates Available" یا "همه برنامه های بروز - All Apps Up to Date" باشید. اگر مورد دوم را ببینید تمامی اپلیکیشن های شما بروز هستند و نیازی به بروزرسانی ندارید.

اگر "بروزرسانی های موجود - Updates Available" را مشاهده کردید ، روی "بروزرسانی همه – Update All" ضربه بزنید تا بلافاصله همه بروزرسانی ها نصب شود یا برای مشاهده بروزرسانی ها ، "مشاهده جزئیات - See Details"  را انتخاب کنید.

انتخاب "مشاهده جزئیات - See Details"  شما را به صفحه "بروزرسانی ها – Updates" میبرد. از اینجا می توانید دکمه "بروزرسانی – Update"  را در کنار اپ خاصی انتخاب کنید یا روی "بروزرسانی همه - Update All" ضربه بزنید تا همه موارد به یکباره بروز شود.

همین! بروزرسانی ها بارگیری و نصب را آغاز می کنند. می توانید پیشرفت مشخص شده با حلقه های اطراف آیکون های هر اپلیکیشن یا بازی را مشاهده کنید.


آموزش بروز رسانی خودکار اپلیکیشن ها در اندروید از طریق گوگل پلی

اگر به طور منظم به بررسی بروزرسانی اپلیکیشن و بازی علاقه ندارید ، می توانید به اپلیکیشن ها اجازه دانلود خودکار در گوگل پلی را بدهید.

برنامه گوگل پلی را باز کنید و روی نماد نمایه خود در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

"تنظیمات - Settings" را از فهرست بازشو انتخاب کنید.

بخش “General” را باز کنید و "بروز رسانی خودکار برنامه ها - Auto-Update Apps" را انتخاب کنید.

مطمئن شوید که “ Over Any Network" یا "فقط از طریق  “Wi-Fi - Over Wi-Fi Only" انتخاب شده است و سپس روی "تمام شد - Done" ضربه بزنید.

اکنون هر اپلیکیشن نصب شده در دستگاه شما می تواند در پس زمینه به صورت خودکار بروز شود. اگر برنامه یا بازی خاصی وجود دارد که نمی خواهید آن را بروز کنید ، به لیست گوگل پلی بروید و روی نماد منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

گزینه  “Enable Auto Update" را بردارید.


نتیجه گیری

این تمام کارهایی است که برای بروزرسانی اپ ها و بازی ها در اندروید میبایست انجام دهید، البته در ایران مارکت های غیر رسمی دیگری مانند کافه بازار یا مایکت نیز وجود دارند. حتماً اطمینان حاصل کنید که برنامه های شما بروز می شوند تا از امنیت و کارایی دستگاه خود اطمینان داشته باشید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل