آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش تبدیل گوشی اندروید به موس و کیبورد بلوتوثی

آموزش تبدیل گوشی اندروید به موس و کیبورد بلوتوثی

امروزه گوشی های هوشمند جایگاه ویژه ای در زندگی ما دارند و تقریباً تمام کارهای خود را با استفاده از گوشی ها انجام می دهیم. استفاده از تلفن های هوشمند به عنوان موس و کیبورد بلوتوثی نیز ایدهٔ جدیدی نیست اما برای عملی کردن این ایده نیاز داریم تا نرم افزارهای مختلفی بر روی گوشی و رایانه خود نصب کنیم. 

در این مقاله قصد داریم بهترین روش تبدیل گوشی اندروید به موس و کیبورد بلوتوثی را برای شما ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تبدیل گوشی اندروید به موس و کیبورد بلوتوثی

با  این روش می توانید از دستگاه اندرویدی خود به عنوان موس و کیبورد بلوتوثی، بر روی دستگاه متصل استفاده کنید. روشی که ما به شما نشان خواهیم داد تنها به نصب یک برنامه بر روی گوشی شما نیاز دارد. پس از نصب این برنامه با استفاده از گوشی خود می توانید رایانه خود را به آسانی کنترل کنید. این روش بر روی تمامی تلویزیون های هوشمند، مک بوک ها، ویندوز، کروم بوک و هر پلتفرمی که با کیبورد یا موس بلوتوث معمولی جفت می شود، کارساز خواهد بود. راه اندازی و استفاده از این روش بسیار آسان تر از روش های دیگر است.

شرایط لازم برای تبدیل گوشی اندروید به موس و کیبورد بلوتوثی 

برای اینکه بتوانید گوشی اندروید خود را به موس وکیبورد بلوتوثی تبدیل کنید، دستگاه شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • دستگاه گیرنده دارای بلوتوث باشد.
  • گوشی شما از نسخهٔ اندروید 4.4 یا بالاتر پشتیبانی کند.
  • ویندوز دستگاه شما ویندوز 8،  ویندوز 10 یا بالاتر باشد.

مراحل تبدیل گوشی اندروید به موس و کیبورد بلوتوثی

در ادامه مراحل بهترین روش تبدیل گوشی به موس و کیبورد بلوتوثی را برای شما می آوریم. 

  1. در قدم اول از فروشگاه Google play برنامهٔ Serverless Bluetooth Keyboard & Mouse for pc/ phone را برروی رایانه یا گوشی تلفن خود نصب و راه اندازی کنید.

  1. برنامه مورد نظر را باز کنید در این مرحله با پیامی روبرو خواهید شد که از شما می خواهد دستگاهتان را برای 300 ثانیه در معرض سایر دستگاه های بلوتوث قرار دهید. برای شروع روی گزینهٔ اجازه دادن ضربه بزنید.

  1. درقسمت بالا سمت چپ برنامه بر روی نماد سه خط ضربه بزنید تا منو باز شود. 

  1. در این قسمت، گزینهٔ «دستگاه های بلوتوث» را از فهرست انتخاب کنید.

 

  1. در گوشهٔ پایین سمت راست صفحه، بر روی دکمهٔ «افزودن دستگاه» ضربه بزنید.

  1. در این قسمت باید دستگاه مورد نظر خود را پیدا کرده و با دستگاه گیرنده جفت کنید. برای جفت کردن دستگاه گیرنده از قسمت تنظیمات بلوتوث وارد شده و از قسمت انتخاب دستگاه  با گوشی اندروید خود جفت شوید. 

  1. دستگاه اندروید خود را در فهرست جستجو پیدا کرده و برای ادامه روی آن کلیک کنید.

  1. بعد از انتخاب دستگاه اندروید از شما خواسته می شود که مطمئن شوید کد جفت سازی هر دو دستگاه مطابقت دارد. در ادامه در صورت تطابق کدها با در خواست ارائه شده موافقت کرده و گزینهٔ Pair  را انتخاب کنید.

  1. پس از اتصال دستگاه مورد نظر در برنامه بر روی گزینهٔ استفاده از این دستگاه ( (USE THIS DEVICE ضربه بزنید.

  1.  اکنون می توانید از گوشی خود به عنوان موس بلوتوثی استفاده کنید. با کشیدن انگشت بر روی صفحه گوشی، موس روی دستگاه گیرنده شما نیز حرکت می کند.

  1. برای استفاده از کیبورد بلوتوثی نیز روی نماد کیبورد در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید. سپس یک کیبورد بر روی گوشی اندرویدی شما ظاهر می شود. با تایپ کردن حروف بر روی صفحه می توانید از کیبورد بلوتوثی نیز به سادگی استفاده کنید.

مزایای استفاده از این روش

تبدیل گوشی به موس بلوتوثی و کیبورد بلوتوثی مزایای بسیاری دارد. زمانی که در حال استفاده از یارانه هستید و دسترسی به موس و یا کیبورد ندارید به سادگی با این روش می توانید به کنترل دستگاه مورد نظر را در دست بگیرید. این روش نیاز به نصب نرم افزار های زیاد و پیچیده ای ندارد و شما تنها با نصب یک برنامه می توانید گوشی خود را تبدیل به یک موس یا کیبورد کنید. این روش در حال حاضر بهترین روش تبدیل گوشی اندروید به موس و کیبورد بلوتوثی است.

بهترین برنامه تبدیل گوشی اندروید به موس و کیبورد بلوتوثی

برنامه های بسیار متنوعی برای تبدیل گوشی به موس و کیبورد بلوتوثی وجود دارد. در انتخاب برنامهٔ مورد نظر باید به ساده و قابل فهم بودن برنامه دقت کنیم. برنامه مورد نظر باید مراحل ساده و قابل فهم داشته باشد همچنین به سادگی بر روی دستگاه های مورد نظر اجرا شود. ساده بودن مراحل اجرایی برنامه به ما کمک می کند تا در کمترین زمان صرف شده بهترین عملکرد را داشته باشیم.  Serverless bluetuth keyboard & mouse  بهترین و سریع ترین برنامه تبدیل گوشی به موس و کیبورد بلوتوثی است. این برنامه به صورت رایگان بر روی گوگل پلی قرار دارد. از دیگر قابلیت ها و امکانات این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبدیل گوشی به تاچ پد با پشتیبانی از اسکرول
  • استفاده از برنامه کیبورد دلخواه برای تایپ بر روی دستگاه متصل شده
  • پشتیبانی از 32 زبان مختلف
  • تبدیل گوشی به موس بر پایه حرکت دستگاه
  • امکان تایپ صوتی و ارسال متن کپی شده بر روی دستگاه مورد نظر 

سخن پایانی

گوشی های هوشمند با بهره گیری از نرم افزار های مختلف قادر هستند تا بهترین امکانات را در اختیار کاربران قرار دهند. زمانی که شما به موس و یا کیبورد خود دسترسی نداشته باشید با استفاده از تلفن همراه خود می توانید گوشی خود را تبدیل به موس یا کیبورد کنید. برای این کار لوازم و امکانات زیادی لازم ندارید و تنها لازم است گوشی و یارانه شما قابلیت وصل شدن به بلوتوث را داشته باشند. 

با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه گوشی شما تبدیل به یک موس یا کیبورد بلوتوثی می شود. اگر اطلاعات کافی در این زمینهٔ ندارید تنها کافیست مراحل لیست شده در این مقاله را دنبال کنید. این روش بسیار کاربردی بوده و تنها با نصب یک نرم افزار ساده بر روی گوشی اندرویدی قابل اجرا است. هچنین این برنامه امکانات متنوع دیگری مانند انتخاب کیبورد مورد نظر، انتخاب زبان مورد نظر و امکان تایپ صوتی را برای شما فراهم می کند. ما سعی کردیم بهترین روش تبدیل گوشی اندروید به موس و کیبورد بلوتوثی را برای شما ارائه دهیم. شما هم برای تبدیل گوشی اندروید خود به یک موس و کیبورد از این روش استفاده کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل