ترفند آموزش اندروید

آموزش مسدود کردن تماس ها در اندروید

آموزش مسدود کردن تماس ها در اندروید

امروزه به لطف تلفن‌های هوشمند اندروید، ارتباط با خانواده و دوستان، سریع‌تر و آسان‌تر از همیشه شده است. با این حال، ما همیشه نمی‌خواهیم به تک تک تماس‌هایی که با تلفن‌ ما گرفته می‌شود پاسخ دهیم. گاهی اوقات تماس‌گیرنده‌ها، افراد ناشناس یا بازاریابان تلفنی هستند که هیچ تمایلی به پاسخ دادن به تماس آنها نداریم. خوشبختانه، نیازی نیست نگران باشید چون تنها کافی است شماره آنها را مسدود کنید! در این راهنما، ما به شما روش مسدود کردن تماس ها در اندروید را آموزش می‌دهیم.

امروزه اکثر گوشی‌های اندرویدی روش‌های ساده‌ای برای مسدود کردن شماره‌های خاص دارند. اما قبلا اینطور نبود، بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان گوشی مجبور بودند این ویژگی را خودشان بسازند. این بدان معناست که برای خنثی کردن تماس افراد ناشناس یا بازاریابان تلفنی، بسته به دستگاه خود، باید کمی ‌بیشتر تلاش کنید.

نحوه مسدود کردن تماس ها در اندروید

اگر برای مسدود کردن یک شماره تلفن در یک گوشی اندرویدی مانند Pixel 5 دچار مشکل شده‌اید لازم است بدانید دو راه برای انجام این کار وجود دارد. ساده‌ترین راه این است که به قسمت تماس‌های اخیر در گوشی خود وارد شوید و هر تماسی را که می‌خواهید انتخاب کنید و بر "مسدود کردن شماره" ضربه بزنید تا مشکل شما با این شماره تلفن برای همیشه حل شود. بدین معنی که وی دیگر نتواند با این شماره با شما تماس برقرار کند.

روش دوم شامل باز کردن برنامه تلفن، ضربه زدن روی نماد منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست و انتخاب گزینه تنظیمات است. از منو تنظیمات، فقط روی مسدود کردن تماس ضربه بزنید و شماره‌هایی را که می‌خواهید مسدود کنید انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید از منوی مسدود کردن تماس برای مسدود کردن همه شماره‌های ناشناس به طور همزمان استفاده کنید. به همین راحتی از دست تماس‌هایی که آنها را مزاحم می‌دانید خلاص می‌شوید.

حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) برای مسدود کردن تماس ها در اندروید

Do Not Disturb یکی دیگر از راه‌های مسدود کردن تماس ها در اندروید است که از سال 2015 در دسترس است. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید اعلان‌ها را به طور موقت (یا دائمی) غیرفعال کنید. با فعال کردن این گزینه، می‌توانید قوانین و برنامه‌های مختلفی را برای تلفن خود تنظیم کنید تا اعلان‌ها برای مخاطبین خاص، دوره‌های زمانی و موارد دیگر خاموش شوند. تنظیمات Do Not Disturb به حدی پیشرفته است که حتی می‌توانید برای برنامه‌های مختلف و سناریوهای متفاوت استثنا قائل شوید. این گزینه بهترین راه برای ایجاد آرامش و سکوت در زمانی است که به آن نیاز دارید؛ در حالی که اجازه می‌دهید برخی از اعلان‌های مهم‌تر به اطلاع شما رسانده شود.

غیرفعال کردن همه تماس‌های ورودی آسان‌تر از آن است که فکر می‌کنید. با استفاده از این گزینه دیگر نیازی نیست با برنامه‌های مشکوک سوم شخص سر و کار داشته باشید یا تماس‌های ناخواسته دریافت کنید. در بیشتر موارد، تنها با ضربه زدن روی چند دکمه می‌توانید همه این مشکلات را حل کنید.

  • وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خود شوید.
  • روی صدا ضربه بزنید.
  • Do Not Disturb را انتخاب کنید.
  • روی تماس‌ها ضربه بزنید.
  • روی اجازه دادن به تماس‌ها ضربه بزنید.
  • از منوی باز شده عدم اجازه به تماس را انتخاب کنید.
  • حالت مجاز برای تماس را خاموش کنید.

اکنون که تنظیمات Do Not Disturb برای مسدود کردن تماس ها در اندروید تنظیم شده است، باید حالت Do Not Disturb را روشن کنید. شما می‌توانید این کار را به یکی از دو روش انجام دهید. اگر هنوز در صفحه تنظیمات Do Not Disturb هستید می‌توانید روی دکمه Turn on now در پایین صفحه ضربه بزنید. همچنین می‌توانید به سادگی انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا سایه اعلان‌ها نمایان شود، صفحه دیگر را برای نمایش پنل تنظیمات سریع بکشید و سپس روی « Do Not Disturb» ضربه بزنید.

روش قدیمی‌"جلوگیری از تماس" برای مسدود کردن تماس ها در اندروید

روش قدیمی برای مسدود کردن تماس ها در اندروید ویژگی "منع تماس" بود که ممکن است هنوز در برخی از تلفن‌ها دیده شود. این روش مربوط به برنامه Sim Tools است که تقریباً در هر تلفن اندرویدی وجود دارد. اما معمولاً استفاده از آن امکان‌پذیر نیست چون پنهان است. این که این گزینه روی دستگاه شما ظاهر می‌شود یا نه به نوع گوشی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید این روش مسدود کردن تماس ها در اندروید را امتحان کنید، باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • روی گزینه تماس‌ها ضربه بزنید.
  • در تنظیمات تماس‌ها، روی «محدودیت تماس» ضربه بزنید.
  • روی All Incoming (که در ابتدا غیرفعال است) ضربه بزنید.
  • رمز ورود را وارد کنید که در بیشتر موارد، 0000 یا 1234 است.
  • بر گزینه روشن کردن ضربه بزنید.

استفاده از یک برنامه برای مسدود کردن تماس ها در اندروید

اگر تلفن هوشمند Pixel یا سامسونگ ندارید، به لطف ویژگی‌های شگفت‌انگیز Android و Play Store، می‌توانید یکی از برنامه‌های اندروید را که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، تهیه کنید. یکی از این برنامه‌ها حتی با سامسونگ همکاری کرده تا از تماس‌های اسپم در سطح سیستم جلوگیری کند. در ادامه دو مورد از این برنامه‌ها معرفی می‌شود.

Hiya، مسدود کننده تماس، تشخیص کلاهبرداری و شناسه تماس گیرنده

Hiya با سامسونگ همکاری کرده تا از دستگاه‌های مختلف در مقابل اسپم محافظت کند. این برنامه‌ معمولا با بسیاری از تلفن‌های اندروید کار می‌کند، بنابراین می‌توانید تماس‌های اسپم را مسدود کرده، شماره تلفن‌ها را جستجو کرده و از قابلیت Caller ID آن استفاده کنید. با این کار نامی ‌بر روی شماره گذاشته می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرید به تماس دریافت شده پاسخ دهید یا آن را مسدود کنید.

RoboKiller اپلیکیشن، مسدود کننده هرزنامه

RoboKiller یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی عالی است که ادعا می‌کند تا ۹۹ درصد تماس‌های اسپم که به تلفن شما وارد می‌شود را مسدود می‌کند. استفاده از این برنامه بعد از نصب به مدت ۷ روز رایگان است اما اگر تصمیم گرفتید که RoboKiller ارزش مسدود کردن تماس ها در اندروید را دارد، باید برای خرید اشتراک آن ثبت‌نام کنید.



RoboKiller - Spam and Robocall Blocker

قیمت: 7 روز رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

سازنده: Teltech Systems, Inc.

سیستم عامل: اندروید

حجم: 11 مگابایت

دانلود:  

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل