آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

چطور مشکل بلاک شدن در اینستاگرام را حل کنیم؟

چطور مشکل بلاک شدن در اینستاگرام را حل کنیم؟

در صورتیکه در مدت زمان خاص فعالیت زیادی در اینستاگرام انجام دهید ممکن است توسط این نرم افزار اکشن بلاک شوید، اکشن بلاک به معنی مسدود شدن هرگونه فعالیت شما در اینستاگرام است از جمله لایک، کامنت، پست گذاشتن و حتی فالو/ آنفالو کردن. این اتفاق می‌تواند برای فالور گرفتن شما مشکل ایجاد کند پس سعی کنید هرچه زودتر آن را رفع کنید. دقت داشته باشید نقض قوانین اینستاگرام از جمله حق کپی رایت مانند قرار دادن آهنگ‌های خارجی روی ویدئوها ممکن است آن پست خاص را دلیت یا بلاک کند ولی اکشن بلاک مفهومی متفاوت با این قضیه دارد. تا پایان این مقاله با ما باشید تا روش رفع مشکل اکشن بلاک اینستاگرام را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

در چه صورت اینستاگرام اکشن بلاک می‌کند؟

موارد مختلفی وجود دارد که اینستاگرام فردی را اکشن بلاک کند؛ از جمله: فرستادن یک متن کپی شده به صورت مکرر در دایرکت و یا در کامنت، کامنت گذاشتن با تعداد زیاد و سریع و بدون مکث زیر یک پست، لایک کردن پست‌های متعدد با فاصله خیلی کم، بلاک کردن تعداد زیادی فالور در مدت زمان اندک، آنفالو کردن جمعیت زیاد در زمان کم و حتی فالو کردن ناگهانی چندین پیج بدون فاصله زمانی و هر حرکتی که به طور غیرعادی صورت بپذیرد به نوعی که موتور اینستاگرام آن را همانند ربات شناسایی کند.

ممکن است شما اکانتی صرفا به منظور دنبال کردن دوستانتان ساخته باشید و در آن هیچ پست و یا استوری‌ به اشتراک نگذاشته باشید. همین موضوع  می‌تواند اکانت شما را اسپم جلوه دهد. همانطور که حدس می‌زنید اینستاگرام نیز همانند برنامه‌های مجازی دیگر از موتوری هوشمند استفاده می‌کند که به‌صورت برنامه‌ریزی شده اسپم را تشخیص می‌دهد و با هرگونه فعالیت ربات گونه‌، اکشن بلاک را برای کاربر فعال می‌کند تا در صورت اسپم بودن اکانت را متوقف کند. این خصوصیت برای رفع اسپم بسیار مفید است اما گاهی اکانت‌های شخصی را به اشتباه شناسایی می‌کند و باعث افت عملکرد، بازدید پیج و افت فالور می‌شود که برای کاربران بسیار ناخوشایند است.

چطور از اکشن بلاک اینستاگرام پیش‌گیری کنیم؟

برای رفع مشکل اکشن بلاک اینستاگرام به عنوان قدم اول بهتر است همواره با پست و استور‌های متعدد به مقدار حداقل هفته‌ای یکبار اینستاگرام خود را به روز نگه دارید. از هر گونه فالو/ آنفالو کردن ناگهانی بپرهیزید و به طور ناگهانی لایک و کامنت زیاد نگذارید و از هر رفتار مشابه اسپم و ربات دوری کنید: خصوصیات ربات‌گونه می‌تواند نداشتن عکس پروفایل، آیدی بدون اسم یا بدون معنا، نداشتن ایمیل معتبر در اطلاعات اکانت و یا خالی بودن قسمت بیو باشد. درعین حال نداشتن فالور و فعالیت زیاد می‌تواند مشکوک باشد پس پست گذاشتن بی‌رویه هم می‌تواند شما را به دردسر بیندازد. در صورتیکه از طرف اکانت‌های دیگر ریپورت شده باشید به مقدار تاثیر فالورهایتان ریپورت می‌تواند باعث اکشن بلاک شود به این صورت که با فالورهای کمتر به نسبت اکانتی با فالورهای بیشتر با تعداد ریپورت کم‌تری بلاک می‌شوید.

توجه کنید که هیچ‌گاه یک پیام تکراری یا کپی شده را در کامنت یا دایرکت ارسال نکنید تا اسپم شناخته نشوید. همچنین قوانین اینستاگرام را مثل حق کپی رایت رعایت کنید، قبل‌تر توضیح دادیم که حق کپی رایت تنها همان پست/ استوری را بلاک می‌کند اما اگر مکررا تکرار شود می‌تواند موجب اکشن بلاک شوید. گاهی اوقات پیام اکشن بلاک برایتان ظاهر می‌شود و گاهی نیز بدون دریافت این پیام اعمال می‌شود.

برای رفع مشکل اکشن بلاک اینستاگرام چه کاری انجام دهیم؟

در صورتی که مثل تصویر بالا پیام اکشن بلاک برایتان ظاهر شد روی گزینه Tell us کلیک کنید تا برای اینستاگرام گزارش بفرستید اسپم نیستید. اگر پیامی دریافت نکردید اما مشاهده کردید قادر به هیچ عملی در این برنامه نیستید به سراغ تنظیمات بروید، برای باز کردن بخش تنظیمات ابتدا روی سه خط بالا سمت راست بخش پروفایل کلیک کنید سپس روی بخش Setting و بعد روی Help ضربه بزنید.

گزینه Report a problem را پیدا کنید و بعد از کلیک روی آن روی something isn’t work بزنید، برای شما بخشی باز خواهد شد که باید درخواست خود را به زبان انگلیسی داخل آن پر کرده و ارسال کنید. می‌توانید این متن را بنویسید:

Hi my instagram recently doen’t work well and it seems my account has been blocked. I’m a real person and I request to recheck my account please. Thank you.

راه دیگر برای رفع مشکل اکشن بلاک اینستاگرام اقدام از طریق سایت این برنامه است. می‌توانید با ادعا به اینکه اکانت شما هک شده بوده است و شخص دیگری از آن استفاده کرده است اثبات کنید این اکانت متعلق به شما است و آن را پس بگیرید.

روش‌های دیگر رفع مشکل اکشن بلاک اینستاگرام

  1. پروفایل خود را اصلاح کنید، اگر ایمیل معتبر نگذاشته بودید یا اسم اکانت شما بی معنی است یا حتی بیو و... ندارید هرچه سریع‌تر به اصلاح آن اقدام کنید.
  2. رمز اکانت خود را تغییر دهید، از اکانت خارج شوید و با رمز جدید مجددا وارد شوید این کار نشان می‌دهد شما ربات نیستید.
  3. اگر از یک اینترنت ثابت و همیشگی استفاده می‌کردید آن را تغییر دهید تا در صورتی که اینستاگرام IP  شما را شناسایی کرده است از آن رهایی پیدا کنید. بعنوان مثال اگر از اینترنت خط استفاده می‌کردید به وای فای وصل شوید و برعکس.
  4. در تنظیمات علاوه بر ریپورت مشکل پیش آمده می‌توانید به اکانت‌های دیگر خود مثل توئیتر یا فیس بوک وصل شوید و با این کار نشان دهید شخصی حقیقی هستید و سریع‌تر اکشن بلاک شما برطرف شود.

  1. دقت کنید که در رفع مشکل اکشن بلاک اینستاگرام ممکن است شما در یک مورد خاص اکشن بلاک شده باشید نه تمامی موارد، که برای رفع بلاک شما مفید است. برای مثال اگر شما کامنت‌های فراوانی با فاصله کم گذاشته باشید و تنها از نظر کامنت اکشن بلاک باشید، در این مدت اکشن بلاک باید بیشتر مراقب فالو/ آنفالو و فعالیت‌های دیگر خود باشید زیرا احتمال دارد مدت بلاک بودن شما را طولانی‌تر یا در صورت رعایت کردن کوتاه‌تر کند. فراموش نکنید در این حالت فعال بودن مناسب مثل گذاشتن پست‌های متعدد در فواصل زمانی منطقی می‌تواند به رفع هرچه سریع‌تر اکشن بلاک اینستاگرام کمک کند.
  2. در صورتی که از طریق سایت وارد اکانت خود می‌شوید از طریق اپلیکیشن (برنامه) اقدام کنید و یا اگر همیشه از طریق برنامه وارد می‌شدید، این بار از طریق سایت وارد شوید. همچنین پاک کردن نرم افزار و نصب مجدد آن می‌تواند کمک کننده باشد.

سخن آخر

در این مقاله به انواع روش رفع مشکل اکشن بلاک اینستاگرام پرداختیم و امیدواریم برایتان کاربردی بوده باشد اما فراموش نکنید با وجود تمامی این مراحل همچنان ممکن است مدتی در اکشن بلاک باقی بمانید که نیازمند صبوری شما است. به طور میانگین مدت زمان بلاک می‌تواند بین چند ساعت تا چند هفته باشد و گاهی تمامی این روش‌ها تنها مدت زمان بلاک بودن را کاهش می‌دهد و به گذر زمان احتیاج دارد. اگر تا به حال اکشن بلاک شده‌اید و از راهی کمک گرفتید که مشکل شما را برطرف کرده است خوشحال می‌شویم که در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل