آموزش کامپیوتر و موبایل آموزش IOS

صفحه سیاه آیفون | دلایل بروز این مشکل و روش‌های رفع آن

صفحه سیاه آیفون | دلایل بروز این مشکل و روش‌های رفع آن

صفحه سیاه آیفون؛ مشکلی بسیار آزاردهنده

گوشی موبایل آیفون ممکن است بنا به دلایلی با مشکلاتی مواجه شود. از جمله مشکلات رایج آیفون و دیگر دستگاه‌های‌ای او اس می‌توان به صفحه سیاه اشاره کرد. بروز مشکل صفحه سیاه آیفون دلایل مختلفی دارد که خرابی باطری، مشکلات نرم‌افزاری مانند آپدیت یا باگ، خرابی تاچ و ال سی دی و در برخی مواقع یک ویروس از جمله دلایل بروز آن هستند. اگر شما هم با مشکل صفحه سیاه آیفون مواجه شده‌اید و قصد دارید آن را رفع کنید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.


چه دلایلی برای بروز مشکل صفحه سیاه آیفون وجود دارد؟

یکی از این مشکلات که گاهی اوقات به چشم می‌خورد صفحه نمایش سیاه آیفون است که در آن صفحه نمایش گوشی سیاه است اما آیفون شما روشن است. در این صورت ممکن است مشکل تلفن همراه شما مربطو به بخش نرم‌افزاری باشد. در عین حال ممکن است این مشکل در زمانی که تلفن خاموش است، رخ بدهد. از جمله دلایلی که باعث بروز این مشکل می‌شوند، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  • مشکلات سخت افزاری
  • مسائل نرم افزاری
  • شکستگی
  • مشکل با یک برنامه خاص
  • باتری ضعیف یا خراب

 

ابتدا ممکن است با خواندن لیست بالا تصور کنید که مشکل تلفن همراه شما سخت‌افزاری است و باید هزینه زیادی را بری تعمیر آن بپردازید. اما در نظر داشته باشید که پیش از هرگونه ترسی، بهتر است موارد مختلفی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را بررسی کنید تا متوجه شوید که مشکل موبایل آیفون شما دقیقا از کدام بخش است.

خرابی باطری آیفون

احتمالا اولین و بدیهی‌ترین چیزی که پس مواجه شدن با مشکل صفحه سیاه آیفون به ذهن شما خطور می‌کند، خرابی باطری است. بهتر است برای بررسی باطری، ابتدا بررسی کنید که باتری آیفون شما تمام نشده باشد. وقتی سعی می‌کنید با یک آیفون شارژ نشده کار کنید، معمولا نماد باتری خالی را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. اما اگر باتری کاملا خالی شده باشد، ممکن است صفحه نمایش آن علامت را نیز نشان ندهد. برای این کار، ابتدا آیفون خود را به یک شارژر وصل کنید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. اگر پس از این مدت همچنان آیفون شما روشن نشد، باید موارد بعدی را بررسی کنید.

انجام هارد ریست برای رفع مشکل صفحه سیاه آیفون

هر آیفون ترکیبی از دکمه‌ها دارد که به شما امکان می‌دهد آیفون را "هارد ریست" کنید. در این روش، تلفن شما خاموش و روشن می‌شود و برنامه‌های درون آن نیز ریست می‌شوند. از این رو اگر برنامه یا باگی باعث بروز این مشکل شده باشد، با یک هارد ریست مشکل شما حل خواهد شد.

برای انجام هارد ریست، در آیفونهای بدون دکمه Home (iPhone 8 و جدیدتر)، دکمه افزایش صدا و سپس دکمه کاهش صدا را فشار دهید و سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. در آیفون 7 یا 7 پلاس، دکمه های کاهش صدا و قفل را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. در iPhone 6s و نسخه های قبلی، دکمه Home و دکمه قفل را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. اما اگر در صورت هارد ریست، لوگوی اپل برای شما نشان داده نشد، پیشنهاد می‌کنیم به راه‌کارهای بعدی توجه کنید.

با ریکاوری مود، تلفن خود را بررسی کنید

حالت بازیابی قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد آیفون خود را به رایانه متصل کنید تا رایانه بتواند آن را بررسی و ریست کند. در نظر داشته باشید که این کار برای تلفن‌های اپلی که آی او اس بالای 9 دارند، قابل انجام است.

برای قرار دادن آیفون خود در حالت ریکاوری، آن را با یک کابل USB به مک یا رایانه شخصی متصل کنید و سپس آن را هارد ریست کنید. در ادامه و پس از این که تلفن شما به آیتونز وصل شد، می‌توانید با استفاده از Finder یا iTunes، گزینه Update یا Restore گوشی را انتخاب کنید.

نصب برنامه‌های مشکل‌دار یا ویروسی

اگر سیاه شدن صفحه نمایش را در حین باز شدن یک برنامه تجربه می‌کنید، ممکن است که تلفن شما نیاز به انجام آپدیت داشته باشد. البته در برخی موارد، ممکن است اتصال اینترنت شما ضعیف باشد و برنامه به درستی اجرا نشود. از این رو پیش از انجام آپدیت روی تلفن همراه خود، ابتدا اتصال به اینترنت آن را بررسی کنید. سپس بررسی کنید که آیا با خاموش کردن صفحه یا فشردن دکمه هوم، مشکل صفحه سیاه آیفون شما حل می‌شود یا خیر.

در صورتی که متوجه شدید تلفن همراه شما در یک برنامه خاص مشکل دارد، ابتدا برنامه را اپدیت کنید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، به سراغ آپدیت نرم‌افزاری خود تلفن اپل بروید. پس از انجام آپدیت، بررسی کنید که مشکل شما حل شده است یا خیر. در صورت حل نشدن مشکل، ممکن است برنامه یا سیستم عامل آیفون شما دچار باگ شده باشد. برای بررسی این موضوع نیز می‌توانید به بخش نظرات برنامه یا آپدیت سیستم عامل مراجعه کرده و بررسی کنید که آیا باقی کاربران نیز با این مشکل مواجه شده‌اند یا خیر.

بررسی سخت‌افزار؛ آخرین راه حل برای رفع مشکل صفحه سیاه آیفون

اگر هیچ یک از این راه حل‌ها برای رفع مشکل صفحه سیاه آیفون جواب نداد، ممکن است تلفن همراه شما در بخش سخت‌افزار دچار مشکل شده باشد. از این رو بهتر است که آیفون خود را به تعمیرکار مجرب در این زمینه تحویل دهید تا تاچ و ال سی دی آیفون را برای شما بررسی کند.

مشکل صفحه سیاه آیفون؛ مشکلی که به راحتی حل می‌شود

در بسیاری از مواقع مشکل صفحه سیاه آیفون به دلیل رخ دادن باگ یا مشکل در برنامه و سیستم عامل ایجاد می‌شود. البته در برخی موارد نیز ممکن است باطری آیفون شما تمام شده باشد و باید حداقل یک ساعت، تلفن را در شارژ قرار دهید. اما در صورتی که ریست تلفن، هارد ریست و آپدیت را انجام داده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تلفن خود را برای بررسی تحویل یک تعمیرکار معتبر اپل بدهید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل