ترفند آموزش کامپیوتر و موبایل

خالی کردن حافظه گوشی در گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و اپل

خالی کردن حافظه گوشی در گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و اپل

حافظه به عنوان قلب تلفن‌های همراه امروزی

در سال‌های اخیر تلفن‌های همراه هوشمند مورد توجه بسیار قرار گرفته‌اند و اکنون اغلب افراد جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که درون تلفن‌های همراه هوشمند امروزی حافظه‌هایی قرار دارند که شما می‌توانید اطلاعات خود را درون آن‌ها ذخیره کنید. اما در بعضی مواقع ممکن است قصد فروش تلفن خود را داشته باشید. آن‌وقت تکلیف محتوای حافظه موبایل چه می‌شود؟ در این مطلب قصد داریم تا خالی کردن حافظه گوشی در سه برند مختلف شیائومی، سامسونگ و اپل را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

مزایای خالی کردن حافظه گوشی

همانطور که گفته شد، بیشترین کاربرد خالی کردن اطلاعات درون موبایل به زمان فروش بر می‌گردد. بدیهی است که هیچ فردی تمایل ندارد تا اطلاعات شخصی او به دست کس دیگری بیوفتد؛ از این رو تمایل دارد تا اطلاعات درون موبایل خود را به طور کامل خالی کند و هیچ ردی از آن‌ها بر جای نگذارد.

یکی دیگر از مزایای خالی کردن حافظه گوشی، سریع‌تر شدن آن می‌باشد. در تلفن‌های هوشمند امروزی، زمانی که حافظه پر شود، دستگاه نمی‌تواند عملکرد واقعی خود را بروز دهد و از این رو به شدت کند می‌شود. در این حالت می‌توان با خالی کردن دیتای موبایل خود، به آن فضای مورد نیاز برای عملکرد صحیح را بدهید.

همچنین در نظر داشته باشید که ‌تلفن‌های همراه این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید اطلاعات خود را درون حافظه‌های ابری ذخیره کنید. در این حالت شما نیازی به استفاده دائم از حافظه موبایل نخواهید داشت و می‌توانید با خالی کردن حافظه گوشی، اطلاعات خود را روی درایوهای مختلف ذخیره کنید.

اطلاعات درون تلفن‌های همراه و نحوه خالی کردن آن‌ها

تلفن‌های هوشمند به خودی خود دارای چندین گیگابایت اطلاعات هستند. این اطلاعات تمام مواردی را که یک تلفن همراه به آن نیاز دارد تا کار کند را شامل می‌شوند. شایان ذکر است که شما نمی‌توانید این اطلاعات را خالی کنید و در صورت خالی کردن هم تلفن همراه شما آسیب خواهد دید.

در نظر داشته باشید که اگر از راه‌های اصولی و درست نسبت به خالی کردن حافظه گوشی اقدام کنید، تنها اطلاعاتی که خودتان درون حافظه دارید، خالی خواهند شد و هیچ آسیبی به اطلاعات عملکردی دستگاه نخواهد رسید. در ادامه به نحوه خالی کردن اطلاعات در تلفن‌های همراه مختلف اشاره خواهد شد.

خالی کردن حافظه گوشی شیائومی

اگر قصد داشته باشید که به صورت اصولی و راحت اطلاعات تلفن همراه شیاومی خود را خالی کنید، باید قبل از هرکاری از تمام اطلاعات مورد نیاز خود نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه کنید. برای این کار هم باید به تنظیمات این موبایل بروید، سپس وارد بخش درباره موبایل شوید و در قسمت Backup and Restore نسخه بکاپ تهیه کنید.

پس از این کار می‌توانید دوباره وارد بخش درباره موبایل شوید و در قسمت Reset گزینه خالی کردن تمام اطلاعات و بازگردانی به نسخه کارخانه را انتخاب کنید. پروسه این کار ممکن است تا نیم ساعت هم بسته به مشخصات تلفن همراه شما طول بکشد. پس در طول این مدت شکیبا باشید. 

پس از طی شدن فرآیند ریست، تلفن شما از شما اطلاعات اولیه مانند زبان و اکانت گوگل را خواهد خواست و پس از گذراندن این مراحل تلفن شما مانند یک تلفن نو بدون هیچ اطلاعات اضافی خواهد بود و میزان عملکرد آن هم به صددرصد خواهد رسید.

امکان دسترسی و خالی کردن حافظه موبایل‌های اپل

تلفن‌های همراه اپل، سیستم‌های بسته‌ای هستند که برای خالی کردن حافظه آن‌ها باید تنها از راه‌های ذکر شده توسط این شرکت استفاده کنید. در تلفن‌های اپل می‌توانید در سیستم کامپیوتری خود با استفاده از برنامه آیتونز اقدام به تهیه نسخه پشتیبان کنید.

سپس می‌توانید در همان برنامه وارد بخش ریست شوید و با استفاده از کامپیوتر، تلفن خود را ریست کنید. اما راه ساده‌تر این است که وارد بخش استاتوس (Status) تلفن اپل خود شوید و در بخش Reset آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

پس از ریست شدن تلفن همراه، از شما اپل آیدی را که قبلا روی تلفن فعال بوده است، خواسته خواهد شد و برای دسترسی به موبایل باید حتما از این مرحله عبور کنید. پس از راه‌اندازی‌های اولیه، آیفون شما مانند یک آیفون نو خواهد شد و می‌توانید به تمام ظرفیت‌های آن دسترسی داشته باشید.

خالی کردن اطلاعات حافظه گوشی سامسونگ

در تلفن‌های همراه سامسونگ هم مانند دیگر برندهای ذکر شده اول بهتر است از اطلاعات خود نسخه بکاپ تهیه کنید. برای این کار هم می‌توانید در تنظیمات بخش بکاپ را انتخاب کرده و یا با برنامه Smart Swich اطلاعات خود را در یک حافظه ذخیره کنید.

پس از این کار باید از اکانت‌های گوگل یا دیگر اکانت‌های این چنینی خارج شوید و در بخش ریست، گزینه بازگردانی به نسخه کارخانه را انتخاب کنید. در این حالت اگر اکانتی را حذف نکرده باشید، رمز آن از شما خواسته خواهد شد و باید رمز آن را وارد کنید. پس از این کار تلفن شما ریست خواهد شد که پروسه آن می‌تواند تا 20 دقیقه نیز طول بکشد.

پس از ریست شدن و خالی کردن حافظه گوشی، تلفن سامسونگ شما وارد بخش راه‌اندازی اولیه می‌شود و می‌توانید پس از گذران مراحل آن، از تلفن همراه خود استفاده کنید. البته راه‌های دیگری نیز برای خالی کردن حافظه گوشی سامسونگ وجود دارند که ساده‌ترین و اصولی‌ترین راه، روش ذکر شده است.

خالی کردن حافظه موبایل را جدی بگیرید

تلفن‌های همراه امروزی دارای حافظه داخلی و خارجی هستند که شما امکان ذخیره کردن اطلاعات خود را در هر دو آن‌ها دارید. اما در برخی مواقع قصد دارید تا این حافظه‌ها را خالی کنید و هیچ اثری از اطلاعات شما باقی نماند. در این حالت می‌توانید برای خالی کردن حافظه گوشی از روش‌های که در این مطلب بیان شد استفاده کنید. با خالی کردن حافظه موبایل، امکان هرگونه سوء استفاده از اطلاعات شخصی شما از بین خواهد رفت.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل