آموزش اندروید آموزش کامپیوتر و موبایل

رفع ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی | چگونه این مشکل را رفع کنیم؟

رفع ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی | چگونه این مشکل را رفع کنیم؟

وقتی با پیام خطای Can’t connect to camera مواجه می‌شویم

فرض کنید که در طبیعت هستید و می‌خواهید از یک منظره زیبا عکاسی کنید و یا این که قصد دارید ویدیویی از یک روز به‌یادماندنی با دوستان خود ثبت کنید؛ موبایل خود را روشن می‌کنید و وارد بخش دوربین می‌شوید، اما ناگهان ارور Can’t connect to camera نمایش داده می‌شود و دوربین موبایل شما کار نمی‌کند. ارور Can’t connect to camera یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای دوربین تلفن‌های همراه به وجود می‌آید و استفاده از دوربین را غیر ممکن می‌سازد. بنابراین اگر می‌خواهید با برترین روش‌های رفع ارورCan’t connect to camera دوربین گوشی آشنا شوید، با ما در این مطلب همراه باشید.

 

دلایل ارور Can’t connect to camera و ترفندهای رفع آن

نمایش ارور Can’t connect to camera  و متوقف شدن دوربین تلفن‌های همراه می‌تواند دلایل گسترده‌ای داشته باشد. در بهترین حالت فضای داخلی گوشی شما پر شده است و در بدترین حالت نیز باید چند قطعه سخت‌افزاری گوشی خود را تعویض یا تعمیر کنید. اما معمولا رفع ارور Can’t connect to camera بسیار ساده است و با استفاده از چند ترفند آسان، انجام می‌شود. در ادامه ترفندهای رفع ارور Can’t connect to camera را با هم بررسی می‌کنیم.

دستگاه خود را خاموش و روشن کنید

برای رفع ارور Can’t connect to camera لازم نیست که خیلی بدبین باشید. شاید این مشکل به دلیل چند اشتباه محاسباتی در CPU یا بروز یک باگ ساده رخ داده باشد. بنابراین لازم است که در اولین مرحله رفع این ارور و مشکل کار نکردن دوربین گوشی، دستگاه خود را ری استارت کنید. البته لازم است که قبل از ری استارت کردن گوشی، برنامه دوربین را کاملا ببندید و بعد از روشن شن مجدد نیز حداقل 1 دقیقه صبر کنید و بعد از آن به سراغ دوربین بروید. در بسیاری از مواقع ارور Can’t connect to camera با ری استارت رفع می‌شود، اما اگر همچنان این مشکل را دارید، سایر ترفندها را دنبال کنید.

هارد دیسک خود را خالی کنید

ظرفیت هارد دیسک تلفن‌های همراه در بهترین حالت، حدود 500 گیگابایت است. این حافظه ممکن است که پر شود و بدون آن که اطلاع پیدا کنید، موجب نمایش ارور Can’t connect to camera شود. بنابراین اگر حافظه دستگاه شما تقریبا پر است، بهتر است که اطلاعات خود را در جای دیگری ذخیره کنید تا دوربین بتواند به‌درستی کار کند. برای حل ارور Can’t connect to camera می‌توانید از انواع SD CARD نیز استفاده کنید تا فضای خالی بیشتری داشته باشید.

تلفن همراه خود را به‌روزرسانی کنید

تلفن‌های همراهی که از عرضه آن‌ها کمتر از 6 سال می‌گذرد، همواره به‌روزرسانی‌هایی را برای کاربران منتشر می‌کنند. این به‌روزرسانی‌ها اگر دانلود و نصب نشوند، مشکلات مختلفی برای دستگاه ایجاد می‌‎کنند. از سوی دیگر ممکن است که این به‌روزرسانی‌ها با هدف رفع باگ عرضه شده باشند. بنابراین اگر با ارور Can’t connect to camera روبرو شده‌اید و همچنان یک به‌روزرسانی برای دستگاه شما وجود دارد، لازم است که دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید تا به‌احتمال زیاد، مشکل شما رفع شود.

اپلیکیشن‌هایی که به دوربین دسترسی را دارند را غیرفعال کنید

بیشتر کاربران از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند که به طور مستقیم با دوربین موبایل آن‌ها در ارتباط هستند و به‌گونه‌ای دوربین موبایل را کنترل می‌کنند. این نرم‌افزارها هرچند که جذاب و کاربردی هستند، اما می‌توانند یکی از دلایل بروز ارور Can’t connect to camera و کار نکردن دوربین گوشی باشند. اپلیکیشن‌هایی نظیر اسنپ چت، اینستاگرام، فیس اپ و بارکدخوان می‌توانند منشا این مشکل باشند. اگر فکر می‌کنید که ارور Can’t connect to camera به‌خاطر استفاده از این برنامه‌ها است، می‌توانید آن‌ها را موقتا متوقف یا کاملا حذف کنید. همچنین می‌توانید دسترسی به دوربین  را برایشان قطع کنید.

حافظه مخفی پر شده؛ یکی از دلایل ارور Can’t connect to camera

همه اپلیکیشن‌‎هایی که در گوشی‌ها وجود دارند، دارای یک حافظه مخفی (Cache) هستند. این حافظه مخفی هرچند که بسیار کوچک است، اما می‌تواند در طولانی‌مدت فضای بسیاری را اشغال کند. دوربین موبایل نیز یکی از این نرم‌افزارها است و در صورت افزایش Cache با مشکلاتی از جمله ارور Can’t connect to camera همراه می‌شودبرای پاک کردن حافظه پنهان دوربین مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید
  • در منوی تنظیمات وارد بخش Apps یا  Applications شوید
  • از میان نرم‌افزارها گزینه Camera App را انتخاب کنید
  • گزینه Clear Cache که معمولا در پایین صفحه است را انتخاب کنید
  • حالا  گزینهClear Data  را انتخاب کنید تا حافظه موقت دوربین پاک شود

رفع ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی با یک‌ اپلیکیشن غیررسمی

یکی دیگر از احتمالات نمایش ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی، خرابی نرم‌افزار دوربین است. این مشکل معمولا برای تلفن‌هایی رخ می‌دهد که مدت زیادی از انتشار آن‌ها می‌گذرد و شرکت منتشرکننده، دیگر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برایشان عرضه نمی‌کند. در چنین شرایطی می‌توان یک نرم‌افزار دوربین جایگزین را امتحان کرد. در سطح وب نرم‌افزارهای دوربین متعددی وجود دارند که به شکل رایگان در دسترس هستند.

رفع ارور Can’t connect to camera در حالت SAFE MODE

یکی از روش‌های کاربردی رفع ارور Can’t connect to camera ، استفاده از ویژگی‌های بخشSAFE MODE است. برای استفاده از بخش SAFE MODE باید کلید پاور دستگاه خود را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا گزینه ری استارت و POWER OFF را مشاهده کنید. بعد  از مشاهده این گزینه‌ها باید انگشت خود را به مدت چند ثانیه بر روی POWER OFF  نگه دارید و سپس RESTAET IN SAFE را انتخاب کنید.

حال منتظر بمانید که دستگاهتان مجددا روشن شود و سپس وارد دوربین خود شوید. اگر دوربین در حالت SAFE MODE بدون مشکل کار می‌کرد، یعنی یک ایراد نرم‌افزاری در گوشی شما وجود دارد. اما اگر در حال سیف مود نیز این مشکل وجود داشت، به‌احتمال زیاد باید به سراغ تعمیرات سخت‌افزاری بروید.

حل مشکل ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی با ریست فکتوری

قطعا برایتان بسیار دشوار و زمان‌بر است که دستگاه خود را ریست فکتوری کنید. اما اگر با استفاده از سایر روش‌ها موفق به رفع ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی نشده‌اید، باید بدانید که راه حل دیگری برایتان وجود ندارد. در بیشتر مدل‌های تلفن همراه ریست فکتوری در بخش تنظیمات و منوی دسترسی‌ها قرار گرفته است. همچنین می‌توانید برای پیدا کردن این گزینه، عنوان RESET FACTORY را در بخش جستجو وارد کنید. بعد از انجام ریست فکتوری، احتمالا مشکل کار نکردن دوربین شما رفع می‌شود.

تعمیرات سخت‌افزاری؛ آخرین روش حل مشکل ارور Can’t connect to camera 

اگر تمامی ترفندهای ذکرشده را انجام دادید، اما همچنان ارور Can’t connect to camera سر جای خود باقی مانده است، باید به سراغ تعمیرات سخت‌افزاری بروید. این احتمال وجود دارد که بر اثر ضربات و فشارهایی که به گوشی وارد می‌شود، اتصالات دوربین گوشی شما از کار افتاده باشند. یا این که ممکن است، بخش‌هایی از پردازنده شما دچار مشکل شده باشد. همچنین باید بدانید که ممکن است که ارور Can’t connect to camera، به دلیل خرابی دوربین دستگاه شما نمایش داده شود. این مشکلات را می‌توانید با تعمیرکار خود در میان بگذارید.

رفع ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی؛ ممکن ولی دشوار

در این مطلب بهترین و کارآمدترین ترفندهای رفع ارور Can’t connect to camera دوربین گوشی را به شما معرفی کردیم. پیشنهاد می‌شود که از تمامی ترفندهای ذکرشده استفاده کنید تا مشکل دوربین گوشی شما حل شود. همچنین اگر با استفاده از این ترفندها نتوانستید که این مشکل را حل کنید، احتمالا مراجعه به یک تعمیرگاه تخصصی موبایل، راه حل خوبی برای شما است. می‌توانید با مراجعه به مراکز مجاز و معتبر، ارور Can’t connect to camera را رفع کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل