آموزش اندروید آموزش کامپیوتر و موبایل

حل ارور Data usage warning | چگونه می‌توان از این خطا جلوگیری کرد؟

حل ارور Data usage warning | چگونه می‌توان از این خطا جلوگیری کرد؟

برای حل ارور Data usage warning چه کار کنیم؟

یکی از این مشکلات گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید بروز خطای Data usage warning است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می‌شوند. این ارور با مصرف داده موبایل بیش از حد معمول ارتباط دارد. اما نگران نباشید چرا که چندین روش مختلف برای رفع این ارور وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. هر یک از این روش‌ها شامل اقدامات چندمرحله‌ای می‌شوند که با دقت باید آن‌ها را انجام دهید. با ما همراه باشید تا به بررسی روش‌های حل ارور Data usage warning در موبایل بپردازیم.

دلیل بروز ارور Data usage warning در سیستم‌عامل اندروید چیست؟

در طول روز شما به طور مرتب از گوشی موبایل خود استفاده می‌کنید. بیشتر کارهایی که با گوشی انجام می‌شوند نیازمند اتصال به اینترنت هستند. معمولا برای اتصال به اینترنت باید از از طریق وای فای یا دیتای موبایل این کار را انجام دهید. گاهی اوقات ممکن است از دیتای موبایل خود بیش از حد معمول استفاده کنید. در چنین شرایطی در گوشی یک ارور با مضمون Data usage wraning ظاهر می‌شود که به معنای هشدار مصرف داده است.

لازم نیست که نگران هشدار مصرف داده شوید؛ چرا که این ارور برای گوشی شما خطرناک نیست. در واقع این ارور تنها به شما اعلام می‌کند که بیش از حد مجاز در حال استفاده از دیتای موبایل هستید. از همین رو با انجام اقدامات می‌توانید به حل ارور Data usage warning بپردازید تا دیگر این ارور نمایش داده نشود. در نتیحه می‌توانید به کارهای روزمره خود با موبایل ادامه دهید.

روش‌های حل ارور Data usage warning در گوشی‌های اندرویدی

برای حل ارور Data usage warning راهکارهای متعددی وجود دارد که به‌راحتی قابل انجام هستند. باید اشاره کرد که هشدار مصرف داده می‌تواند برای برخی از افراد مفید باشد. چرا که گاهی برخی از افراد به میزان مصرف دیتای موبایل خود توجهی ندارند. در نتیجه با دیدن این هشدار متوجه میزان مصرف خود شده و اقدام به رفع این مشکل خواهند کرد.

 

از جمله روش‌های حل ارور Data usage warning می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدود کردن مصرف دیتا
  • غیر فعال کردن هشدار مصرف دیتا

روش‌های محدود کردن مصرف دیتا برای جلوگیری از بروز خطای هشدار مصرف داده

بسیاری از افراد نگران مصرف بیش از حد مجاز دیتای موبایل خود نیستند. این افراد می‌توانند با انجام برخی از اقدامات هشدار مصرف داده را متوقف کنند. در واقع این اقدامات یکی از روش‌های موثر حل ارور Data usage warning به شمار می‌رود. برای ایجاد محدودیت در مصرف دیتا موبایل ابتدا باید گوشی را به اینترنت وای فای متصل کنید. اکنون باید اپ گوگل کروم را اجرا کرده و سه نقطه بالا سمت را را لمس کنید. سپس وارد بخش settings شوید و از منوی داخل آن گزینه Data saver را انتخاب کنید.

در این قسمت Data saver را روی حالت On قرار دهید. به این ترتیب در زمان استفاده از گوگل کروم، مصرف دیتای موبایل شما کاهش پیدا خواهد کرد. باید بدانید که برخی از برنامه‌های موجود در موبایل حتی در زمانی استفاده نکردن از آن‌ها، دیتای موبایل شما را مصرف می‌کنند. به عنوان مثال فیس بوک یکی از این برنامه‌ها است. برای اینکه دیتای کمتری از گوشی شما مصرف شود، بهتر است برنامه‌هاییی مانند فیس بوک را با گوگل کروم یا سایر مرورگرهای گوشی خود اجرا کنید.

محدود کردن مصرف دیتا از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store)

حتما به خاطر داشته باشید که در زمان اتصال به وای فای برنامه‌ها و نرم‌افزارهای گوشی خود را آپدیت کنید. چرا که معمولا آپدیت برنامه‌ها و نرم‌افزارها ممکن است دیتای زیادی مصرف کنند و باعث بروز ارور Data usage warning شوند. برای اینکه اطمینان پیدا کنید که تنها در زمان اتصال به وای فای برنامه‌ها آپدیت می‌شوند باید برای مصرف دیتا در گوگل پلی استور محدودیت ایجاد کنید.

برای محدود کردن مصرف دیتا ابتدا وارد برنامه گوگل پلی استور شده و منوی سه خطی در بالا سمت چپ صفحه را لمس کنید. اکنون وارد قسمت Settings شوید و در منوی تنظیمات گزینه Auto-update apps را انتخاب کرده تا یک لیست برای شما ظاهر شود. در این قسمت سه گزینه پیش روی شما است که باید گزینه Do not auto-update apps را انتخاب کنید.

 

با انجام این مراحل، تنها به درخواست شما برنامه‌ها و نرم‌افزارها آپدیت خواهند شد. برای آپدیت برنامه‌ها می‌توانید از داخل گوگل پلی استور وارد بخش My apps & games شده و گزینه Update هر برنامه را لمس کنید تا به‌روزرسانی شود.

چگونه در گوشی‌های اندرویدی می‌توان هشدار مصرف دیتا را غیر فعال کرد؟

به طور کلی در موبایل‌های مختلف اندرویدی ممکن است روش غیر فعال کردن هشدار مصرف دیتا و حل ارور Data usage warning کمی متفاوت باشد. اما در سیستم‌های نسخه اصلی و استوک اندروید در مجموع باید از طریق Settings گوشی اقدام کنید.

 

ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و از منوی داخل تنظیمات گزینه Network & internet را انتخاب کنید. سپس از داخل منوی این بخش گزینه Data Usage را پیدا کرده و وارد آن شوید. اکنون یک منو جدید باز می‌شود که در آن باید گزینه Mobile date usage را انتخاب کنید. سپس در لیستی که باز شده است، گزینه Set data warning را روی حالت روشن قرار دهید. در نهایت باید یک بار گوشی را ری استارت کنید تا سیستم‌عامل با تغییرات اعمال شده بالا بیاید.

حل ارور Data usage warning در گوشی‌های سامسونگ

همان‌طور که گفته شد حل ارور Data usage warning در هر گوشی با سیستم‌عامل اندروید متفاوت است. برای رفع این ارور در گوشی سامسونگ ابتدا باید وارد بخش Settings گوشی شده و به قسمت Data Usage بروید تا بتوانید ادامه مراحل را انجام دهید.

اکنون با انتخاب سیم کارت مورد نظر می‌توانید چرخه مصرف دیتا را از قسمت Usage cucle reset date تنظیم کنید. اکنون باید گزینه set mobile data limit را روی حالت خاموش قرار دهید. به این ترتیب دیگر ارور هشدار مصرف داده برای شما نشان داده نمی‌شود.

 

یک روش دیگر برای حل ارور Data usage warning در گوشی‌های سامسونگ حذف محدودیت مصرف دیتا است. برای این کار نیز ابتدا باید وارد بخش settings شوید. سپس به قسمت Connections بروید و گزینه Data usage را انتخاب کنید. اکنون گزینه Billing cycle and data warning را لمس کرده و Data limit را روی حالت روشن قرار دهید. در نهایت گوشی را ری استارت کرده و اجازه دهید تا تغییرات مورد نظر روی سیستم‌عامل گوشی اعمال شوند.

غیر فعال کردن هشدار مصرف دیتا در گوشی‌های شیائومی

برای حل ارور Data usage warning در گوشی‌های شیائومی ابتدا باید به قسمتSettings  گوشی بروید. سپس گزینه SIM cards and mobile networks را لمس کنید. اکنون در منوی باز شده گزینه Data plan را انتخاب کرده تا یک لیست برای شما باز شود. از داخل لیست گزینه Peak data limit را انتخاب کنید.

 

اکنون در کادر باز شده سقف مصرف دیتا را مشخص کرده و گزینه OK را بزنید. حال گزینه Data usage warning level را باز کرده و مقدار مصرف دیتا برای هشدار را مشخص کنید. در نهایت گزینهUsage date reset را لمس کرده و OK را بزنید.

 

به‌راحتی اقدامات لازم برای حل ارور Data usage warning را انجام دهید

خوشبختانه ارور Data usage warning خطای نگران‌کننده‌ای نیست و تنها برای اعلام مصرف بیش از حد مجاز دیتا موبایل ظاهر می‌شود. با اقداماتی که در این مطلب آن‌ها را معرفی کردیم می‌توانید این ارور را رفع کنید. حل ارور Data usage warning کار دشواری نیست و بدون دردسر می‌توانید این کار را انجام دهید؛ تنها باید در نظر داشته باشید که در هر گوشی اندرویدی فرایند آن می‌تواند متفاوت باشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل