معرفی سایت ترفند

آموزش آفیس آنلاین | مزایای استفاده از آفیس آنلاین و روش ایجاد حساب کاربری

آموزش آفیس آنلاین | مزایای استفاده از آفیس آنلاین و روش ایجاد حساب کاربری

آموزش آفیس آنلاین برای علاقه‌مندان به خدمات ابری مایکروسافت

بدون شک آفیس یکی از کاربردی‌ترین مجموعه‌های نرم‌افزاری است که توسط کمپانی بزرگ مایکروسافت توسعه داده شده است. افراد، سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف خود به صورت مداوم از امکانات نرم‌افزارهای آفیس استفاده می‌کنند. آفیس آنلاین که به عنوان یکی از خدمات نسبتا جدید کمپانی مایکروسافت شناخته می‌شود، توانسته است با جمع‌آوری و اجرای تمامی نرم‌افزارهای آفیس بر روی بستر ابری توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند به استفاده از خدمات ابری مایکروسافت هستند، تمایل دارند که با آموزش آفیس آنلاین آشنا شوند تا بتوانند از امکانات این سرویس استفاده کنند. در این مطلب، با مزایا و روش استفاده از این سرویس آشنا می‌شویم.

آفیس آنلاین چیست؟

پیش از این که بخواهیم به سراغ آموزش آفیس آنلاین برویم، بهتر است کمی بیشتر با این سرویس کاربردی مایکروسافت آشنا شویم. در واقع کمپانی مایکروسافت با هدف گسترش خدمات ابری و تحت وب خود اقدام به ساخت و توسعه آفیس آنلاین کرده است. کاربران می‌توانند بدون نیاز به نصب نرم‌افزارهای جداگانه این مجموعه مانند ورد، اکسل و پاور پوینت، به راحتی از طریق نسخه تحت وب به تمامی این نرم‌افزارها دسترسی داشته باشند. 

با توجه به مبتنی بودن این سرویس بر فضای ابری، کاربران دیگر برای دسترسی به اسناد و فایل‌های خود نیازی به دسترسی به یک سیستم خاص ندارند. شما می‌توانید به راحتی با ورود به حساب کاربری خود در مایکروسافت به این اسناد و فایل‌ها دسترسی داشته باشید. همین ویژگی منحصربه‌فرد باعث شده است که بسیاری از کاربران به سرویس آفیس آنلاین علاقه‌مند شوند.

استفاده از آفیس آنلاین چه مزایایی دارد؟

کمپانی مایکروسافت همواره در زمینه ارائه خدمات جدید پیشرو بوده است. این کمپانی تلاش می‌کند تا با ارائه خدمات متنوع، رضایت تمامی کاربران را جلب کند. افیس آنلاین نیز یکی از همین خدمات ویژه و منحصربه‌فرد است که امکان استفاده همزمان از نرم‌افزارهای مختلف آفیس و ذخیره‌سازی فایل در فضای ابری را فراهم می‌کند. یکی از سوالات مهمی که برای کاربران به وجود می‌آید، این است که آموزش آفیس آنلاین چه مزایایی دارد؟ در ادامه با مهم‌ترین مزایای استفاده از نسخه تحت وب آفیس آشنا می‌شویم.

 

آفیس آنلاین رایگان است!

یکی از مهم‌ترین مزایایی که باعث متمایز شدن آفیس آنلاین از سایر سرویس‌های کمپانی مایکروسافت می‌شود، رایگان بودن ین سرویس است. شما می‌توانید تنها با ایجاد یک حساب کاربری در مایکروسافت و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از امکانات نرم‌افزارهایی مانند ورد، پاور پوینت، اکسل و ... استفاده کنید. همچنین سرویس آفیس آنلاین فضای ابری قابل توجهی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید اسناد و فایل‌های مورد نظر خود را ذخیره کنید.

امکان دسترسی به فایل‌ها در هر نقطه‌ای از جهان

یکی دیگر از دلایل مهمی که کاربران را مجذوب آموزش آفیس آنلاین کرده است، مبتنی بودن سرویس آفیس انلاین بر فضای ابری است. این ویژگی منحصربه‌فرد به شما اجازه می‌دهده که در هر نقطه از جهان و با استفاده از هر سیستم و دستگاهی به اسناد و فایل‌های خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را بر روی دستگاه مورد نظر ذخیره کنید.

بنابراین شما با استفاده از سرویس آفیس آنلاین دیگر نیازی ندارید که برای دسترسی به اسناد و فایل‌های مورد نظر خود حتما از رایانه یا سیستم شخصی خود استفاده کنید. در گذشته شما برای دسترسی به فایل‌های ورد، اکسل، پاور پوینت و ... باید آن‌ها را بر روی رایانه شخصی خود ذخیره می‌کردید. این فایل‌ها در هیچ نقطه دیگری به غیر از رایانه شخصی شما در دسترس نبود. اما اکنون آفیس آنلاین این امکان را برای شما فراهم کرده است که اسناد مورد نظر خود را بر روی فضای ابری ذخیره کنید.

امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها با سایر کاربران

نرم‌افزارهای آفیس به عنوان ابزارهایی کاربردی برای کار گروهی در قالب تیم‌ها و مجموعه‌های مختلف شناخته می‌شوند. ارائه سرویس آفیس انلاین نه تنها باعث از بین رفتن این ویژگی مثبت نشد، بلکه به بهبود و بهینه‌سازی آن کمک کرد. امروزه کاربران می‌توانند از طریق اموزش ابری و آشنایی با روش صحیح استفاده از این سرویس، فایل‌ها و اسناد ایجادشده در نرم‌افزارهای مختلف این سرویس را در فضای ابری مایکروسافت ذخیره کنند. به این صورت شما می‌توانید با ارسال یک لینک به سایر کاربران و همکاران خود، به آن‌ها اجازه دسترسی به فایل‌های خود را بدهید.

آموزش ورود به آفیس آنلاین

در ادامه آموزش آفیس آنلاین با مراحل ورود به این سرویس و استفاده از امکانات آن آشنا می‌شویم. شما برای ورود به سرویس آفیس آنلاین، پیش از هر چیز به یک حساب کاربری مایکروسافت نیاز دارید. در صورتی که قبلا اقدام به ساخت اکانت مایکروسافت کرده‌اید، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Sign in وارد حساب خود شوید و از امکانات آفیس آنلاین استفاده کنید.

در صورتی که هنوز اقدام به ساخت اکانت مایکروسافت نکرده‌اید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا روی گزینه Sign up for free کلیک کنید
  • در پنجره بازشده باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. علاوه‌بر ایمیل می‌توانید از شماره تلفن همراه خود نیز استفاده کنید. البته این روش برای کاربران ایرانی چندان مناسب نیست
  • پس از وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن همراه، باید برای حساب کاربری خود یک رمز با حداقل 8 کاراکتر انتخاب کنید
  • در مرحله بعدی باید نام و نام خانوادگی خود را در کادرهای اول و دوم وارد کنید
  • در مرحله آخر شما باید تاریخ تولد و محل زندگی خود را انتخاب کنید تا مراحل ساخت اکانت به پایان برسد

پس از پایان این مراحل می‌توانید وارد محیط آفیس آنلاین شوید و از نرم‌افزارهای مختلف این سرویس استفاده کنید. نحوه کار با نسخه تحت وب آفیس تفاوت چندانی با نرم‌افزارهای معمولی آفیس ندارد. البته ممکن است در نرم‌افزارهای تحت وب شما به برخی از قابلیت‌های ویژه و پیشرفته ورد، اکسل، پاور پوینت و ... دسترسی نداشته باشید.

مهم‌ترین نکات آموزشی برای استفاده از آفیس آنلاین

همان‌طور که اشاره کردیم، نحوه کار با آفیس آنلاین شباهت زیادی به نرم‌افزارهای معمولی آفیس دارد. اما توجه به چند نکته ساده می‌تواند به شما کمک کند که راحت‌تر با این سرویس کار کنید و با مشکل خاصی مواجه نشوید. در ادامه آموزش آفیس آنلاین باید به دو نکته کلیدی اشاره کنیم.

اولین نکته‌ای که شما برای استفاده از آفیس آنلاین باید به آن توجه داشته باشید، این است که شما می‌توانید علاوه‌بر ذخیره فایل‌های خود در فضای ابری، فایل‌های مورد نظر را بر روی رایانه و سیستم شخصی خود نیز ذخیره کنید. برای این منظور، تنها کافی است که بر روی گزینه Save as کلیک کرده و فایل مورد نظر خود را با فرمت‌های مختلف بر روی رایانه شخصی ذخیره کنید.

دومین نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مایکروسافت برای ذخیره‌سازی فایل‌های آفیس آنلاین 5 گیگا بایت فضای ابری را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. اما در صورتی که به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، باید هزینه خرید آن را بپردازید.

استفاده از امکانات آفیس آنلاین تنها با ساخت یک اکانت مایکروسافت!

کمپانی مایکروسافت به منظور توسعه خدمات ابری خود، اقدام به ساخت و توسعه نسخه تحت وب نرم‌افزارهای آفیس کرده است. این سرویس که با نام آفیس آنلاین شناخته می‌شود، در میان کاربران محبوبیت قابل توجهی دارد. امکان ذخیره‌سازی فایل‌ها در فضای ابری و دسترسی به آن‌ها از طریق سیستم‌ها و دستگاه‌های مختلف، مهم‌ترین ویژگی آفیس آنلاین به شمار می‌آید. همچنین شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و تنها با ایجاد یک حساب کاربری در مایکروسافت از امکانات آفیس آنلاین استفاده کنید.

 


سوالات متداول
سوال:

آفیس آنلاین چیست؟

پاسخ: آفیس آنلاین یک مجموعه نرم‌افزاری مبتنی بر وب است که شامل برنامه‌های ورد، اکسل، پاورپوینت، و وان‌نوت است. این برنامه‌ها به صورت رایگان در دسترس هستند و نیازی به نصب ندارند.

سوال:

آیا برای استفاده از آفیس آنلاین نیاز به پرداخت هزینه است؟

پاسخ: بله، برای استفاده از آفیس آنلاین نیاز به پرداخت هزینه دارید. با این حال، نسخه رایگان آفیس آنلاین نیز وجود دارد که دارای ویژگی های محدودی است.

سوال:

چگونه می توانم یک حساب کاربری آفیس آنلاین ایجاد کنم؟

پاسخ: برای ایجاد یک حساب کاربری آفیس آنلاین، باید به وب سایت مایکروسافت بروید و روی دکمه "Create Account" کلیک کنید. سپس، باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل