رفع خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی | مشکلی که راه حل ساده‌ای دارد

رفع خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی | مشکلی که راه حل ساده‌ای دارد

راه حل تمامی مشکلات مربوط به وصل نشدن دوربین گوشی شیائومی

گوشی‌های شیائومی با تکنولوژی‌های نوین و عملکرد برتر خود، توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار تلفن‌های هوشمند به‌ویژه از نظر امکانات دوربین مستحکم کنند. با این حال، گاهی اوقات کاربران هنگام استفاده از دوربین گوشی شیائومی دچار مشکلاتی می‌شوند. یکی از این مشکلات، خطای وصل نشدن دوربین به سیستم‌عامل موبایل است. این مشکل می‌تواند از مواجهه با یک پیام اخطار ساده گرفته تا عدم تشخیص دوربین توسط نرم‌افزار گوشی، شکل‌های مختلفی داشته باشد. در این مطلب، به بررسی خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی می‌پردازیم و راهکارهای ساده‌ای برای رفع آن ارائه می‌دهیم.

خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی چه زمانی ظاهر می‌شود؟

گاهی اوقات، دوربین جلو یا پشت گوشی‌ها دچار مشکلات و ارورهایی می‌شوند. این مسئله برای دوربین‌های گوشی‌های شیائومی نیز پیش می‌آید و مشکلاتی مانند عدم فوکوس، سیاه شدن صفحه دوربین، خطای به دوربین وصل نشدن، کرش کردن برنامه دوربین و... را برای کاربران رغم می‌زند. این مشکلات می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. اما مسئله اصلی، راه حل این مشکلات است. شما با دانستن راه حل مشکلات مختلف دوربین گوشی شیائومی، می‌توانید به راحتی در خانه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها، این مشکلات را رفع کنید.

رفع خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی

همانطور که گفته شد، مشکلاتی زیادی وجود دارند که ممکن است برای دوربین گوشی شیائومی به‌وجود بیایند. رایج‌ترین این خطاها، خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی است. راهکارهای زیادی برای رفع این مشکل وجود دارند که در ادامه، بهترین راهکارها را به شما معرفی می‌کنیم.

کش دوربین را پاک کنید

یکی از ابتدایی‌ترین راهکارها برای رفع خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی، پاک کردن کش دوربین است. برای این کار ابتدا وارد بخش Setting یا همان تنظیمات گوشی شوید. حالا وارد بخش Apps شوید و گزینه All را انتخاب کنید. فهرستی به شما نمایش داده می‌شود که باید در آن به دنبال Camera بگردید. پس از اینکه Camera را یافتید و آن را انتخاب کردید، روی گزینه Clear cache بزنید تا کش دوربین شما به طور کامل پاک شود. حالا گوشی خود را ری استارت کنید و دوباره برنامه دوربین را باز کنید تا ببینید مشکل رفع شده است یا خیر.

گوشی خود را ری استارت کنید

اگر با خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی (Cannot access the camer) مواجه می‌شود، آسان‌ترین کار این است که گوشی خود را یک بار ری استارت کنید. ری استارت کردن راه حل بسیاری از مشکلات است و مخصوصا در این زمینه هم می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.

دوربین گوشی را خنک کنید

گاهی اوقات هم به‌خاطر داغ کردن گوشی یا قرار گرفتن آن در یک محیط گرم، خطاهای مربوط به دوربین را دریافت خواهید کرد. در صورتی که دوربین شما داغ شده است، باید گوشی را جلوی کولر، پنکه یا خنک‌کننده‌های دیگر نگه دارید و پس از خنک شدن دوربین، آن را تست کنید. همچنین گاهی اوقات به دلیل کم بودن شارژ گوشی، دوربین عمل نمی‌کند. بهتر است که از شارژ باتری گوشی هم مطمئن باشید.

نسخه اندروید گوشی خود را آپدیت کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند به شما در رفع خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی کمک کند، آپدیت کردن سیستم‌عامل موبایل است. برای این کار کافی است که به بخش Setting (تنظیمات) گوشی بروید و گزینه About the phone را در آخر لیست انتخاب کنید.

 سپس روی گزینه System updates بزنید تا آپدیت‌ها برای شما نمایش داده شوند. نسخه اندروید خود را در این قسمت چک کنید و در صورتی که نسخه جدیدی برای گوشی شما موجود است، آن را دانلود و اندروید گوشی خود را آپدیت کنید.

دوربین گوشی را آپدیت کنید

علاوه بر آپدیت کردن اندروید گوشی، شما می‌توانید دوربین یا همان Camera گوشی خود را نیز آپدیت کنید. برای این کار کافی است که دوباره به تنظیمات گوشی بروید. سپس روی System updates بزنید تا وضعیت آپدیت دوربین گوشی خود را بررسی کنید. در صورتی که برای دوربین گوشی شما آپدیتی موجود است، نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

 

می‌توانید GCam را نصب کنید

دوربین شیائومی دارای پردازشگر Snapdragon است و شما می‌توانید برای رفع مشکل وصل نشدن آن، GCam را نصب کنید. برای نصب GCam، ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید. سپس وارد بخش Additional Settings شده و Privacy را انتخاب کنید. سپس گزینه Activate unknown sources را انتخاب کنید. حالا آخرین نسخه GCam را دانلود کرده و نصب کنید. پس از نصب، وارد دوربین شوید و مشکل را مورد بررسی قرار دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است برخی از نسخه‌های GCam با گوشی شما سازگار نباشند و مجبور به دانلود و نصب یک نسخه دیگر شوید.

دوربین را به تنظیمات کارخانه برگردانید

در صورتی که هیچکدام از روش‌ها برای شما کارایی نداشتن، می‌توانید نسبت به ریست فکتوری کردن دوربین گوشی خود اقدام کنید. برای این کار، وارد برنامه Camera شوید. منوی سه نقطه‌ای یا سه خطی را انتخاب کنید و به Settings وارد شوید. به دنبال گزینه Restore default settings بگردید و آن را انتخاب کنید. به این شکل می‌توانید دوربین خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید یا به اصطلاح ریست فکتوری کنید.

اگر همچنان مشکل رفع نشد، می‌توانید تنظیمات کل گوشی را ریست فکتوری کنید. البته توجه داشته باشید که با انجام این کار، تمامی اطلاعات موجود از روی گوشی شما پاک خواهند شد. بنابراین باید قبل از ریست فکتوری کردن گوشی، از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید.

برای هارد ریست کردن گوشی شیائومی خود، ابتدا گوشی را خاموش کنید. پس از اینکه گوشی شما خاموش شد، دکمه زیاد کردن صدا و Power را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارد تا لوگوی شیائومی روی صفحه نمایش به شما نشان داده شود. با استفاده از دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا، گزینه Wipe Data را هایلایت کنید. سپس با دکمه Power آن را انتخاب کنید. در آخر هم گزینه Restart و پس از آن، Reboot System Now را انتخاب کنید. مقداری طول می‌کشد تا اطلاعات گوشی شما پاک شوند. پس از اینکه اطلاعات پاک شدند، گوشی را روشن کرده و دوربین خود را دوباره چک کنید تا ببینید مشکل رفع شده است یا خیر.

رفع مشکل از طریق روش سخت‌افزاری

گاهی اوقات ممکن است مشکلات مربوط به دوربین به دلیل مسائل سخت‌افزاری باشند. به طور مثال، وقتی که ارتباط دوربین گوشی با مادربرد قطع شود، خطای به دوربین وصل نمیشود شیائومی پدیدار می‌شود. برای چک کردن مشکلات سخت‌افزاری، وارد بخش شماره‌گیری گوشی خود شوید. حالا *#*#۶۴۶۶۳#*#* را شماره‌گیری کنید. در منوی باز شده، Master Back Camera را انتخاب کنید تا بتوانید لنز اصلی دوربین را تست کنید. سپس به بخش Vica Back Camera وارد شوید تا لنز دوم را چک کنید. اگر نمی‌توانید دوربین و لنزهای گوشی را تست کنید، دوربین شما دچار مشکلات سخت‌افزاری شده است. برای رفع این مشکلات، باید حتما به یک تعمیرکار متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

 

مراجعه به تعمیرکار متخصص؛ بهترین روش برای رفع خطای دوربین شیائومی

وصل نشدن سیستم‌عامل گوشی‌های شیائومی به دوربین، می‌تواند باعث اختلال در فرآیند عکاسی توسط کاربران شود. با توجه به نکاتی که در این مطلب عنوان شد، شما می‌توانید تمامی مشکلات مربوط به دوربین گوشی شیائومی خود را شناسایی و در صورت لزوم، نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که بهترین راه، مراجعه به یک تعمیرکار متخصص است و تا حد امکان تلاش کنید تا از تعمیرات سنگین خانگی خودداری نمایید.


سوالات متداول
سوال:

علت خطای "به دوربین وصل نمیشود شیائومی" چیست؟

پاسخ: این خطا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله: مشکل نرم‌افزاری: ممکن است مشکل از نرم‌افزار دوربین یا سایر برنامه‌های گوشی باشد. مشکل سخت‌افزاری: ممکن است مشکل از دوربین گوشی یا سایر قطعات سخت‌افزاری آن باشد.

سوال:

چگونه می‌توانم مشکل سخت‌افزاری "به دوربین وصل نمیشود شیائومی" را رفع کنم؟

پاسخ: اگر با مراحل ذکر شده در بالا مشکل حل نشد، ممکن است مشکل از دوربین گوشی یا سایر قطعات سخت‌افزاری آن باشد. در این صورت، باید گوشی خود را به یک مرکز تعمیر مجاز ببرید.

سوال:

آیا راه‌حل دیگری برای رفع مشکل "به دوربین وصل نمیشود شیائومی" وجود دارد؟

پاسخ: بله، راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تنظیمات دوربین را بررسی کنید و مطمئن شوید که دوربین به درستی تنظیم شده است. همچنین می‌توانید دوربین را در حالت عکاسی یا فیلم‌برداری قرار دهید و ببینید آیا این مشکل همچنان وجود دارد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل