آموزش استفاده از حالت ذخیره در اندروید 8

آموزش استفاده از حالت ذخیره در اندروید 8

گوگل کار های زیادی انجام داده تا بتونیم منابعی که برنامه ها در پس زمینه استفاده میکنن رو مدیریت کنیم .

و اندروید 8 (اوریو) امکان جدیدی رو در این به روزرسانی ارائه میکنه که میتونید منابعی رو که برنامه ها در پس زمینه استفاده میکنند رو مدیریت کنید .

قابلیت Background Execution Limits  یا محدودیت اجرا در پس زمینه به صورت اتوماتیک در اندروید 8 شما فعالیت می کنند و نیاز به تنظیمات دستی برای کارکردن با آن دارید . البته با این حالت که برنامه های شما هم برای اندروید 8 طراحی شده اند و و از این قابلیت پشتیبانی می کنند .

متسفانه همه ی توسعه دهنده ها در کد های برنامه هاشون برای این قابلیت چیزی اضافه نمی کنند و از این قابلیت در برنامه هاشون پشتیبانی نمیشه . خوب اگر نرم افزار هاتون از این قابلیت پشتیبانی نمی کند و قدیمی است و توسعه دهندگان به تازگی نرم افزار را بروزرسانی نکردن نمیتونید ازقابلیت محدودیت خودکار این قابلیت استفاده کنید .خبر خوش اینه که شما میتونید ضرورتا برنامه های قدیمیتون هم که از این قابلیت پشتیبانی نمی کنن رو هم مجبور کنید تا از این قابلیت پیروی کنن .

 توجه داشته باشید که این با قابلیت پیش فرض سازماندهی باتری اندروید فرق دارد ، این دو قابلیت میتونن با هم به خوبی کار کنن و هیچ کدومشون برای همدیگه مشکلی پیش نمیاره ولی محدود کننده فعالیت برنامه ها در پس زمینه طراحی شده تا بهتر مدیریت کننده منابعی رو که برنامه ها در پس زمینه استفاده می کنند (مثل  رم و  پردازنده )  .

چطور به اجبار محدودیت پس زمینه رادر برنامه های سازماندهی نشده اعمال کنیم

اول از همه ، اگر میخواهید که این محدودیت را از طرف محدود کننده برنامه ها در پس زمینه بر روی برنامه هایی که برای اندروید 8 بروزرسانی نشده اند اعمال کنید ، باید این کار را برای هر برنامه انجام دهید .

خوب در ابتدا از اعلانات دستگاه خودتون یا از لیست نرم افزار هاتون تنظمیمات Settings دستگاهتون رو باز کنید .

در اینجا روی Apps & Notifications بزنید .


حالا App info را از منوی باز شده انتخاب کرده که لیستی از برنامه های نصب شده ی شما را نشان می دهد .


یکی از نرم افزار هاتون رو از این لیست انتخاب کنید .در صفحه پیش روی شما ، گزینه Battery را انتخاب کنید . ما برای مثال مرورگر کروم بتا را نشان میدهیم .


اگر نرم افزار به طور خودکار سازماندهی شده باشد ، شما فقط یک گزینه در صفحه دارید Manage battery usage که برنامه سازماندهی باتری Battery optimization  را باز می کند .


اگر هم نرم افزار انتخاب شده به صورت خودکار سازماندهی نشده ، شما گزینه دومی هم در صفحه دارید : Background activity . در حالت پیش فرض این گزینه به حالت روشن On وجود داره که به برنامه ها اجازه میده در پس زمینه دستگاه فعالیت کنند در زمانیکه ازشون استفاده نمی کنید .


روی این گزینه بزنید تا به حالت خاموش Off در بیاد تا فعالیتش در پس زمینه محدود بشه .


نمیتونم بهتون نشون بدم که انجام این کار چقدر میتونه برای افزایش طول عمر باتریتون مفید باشه ولی بدونید که حداقلش آسیبی به دستگاه و برنامه هاتون نمیرسه .

همچنین انجام این فرایند بر روی چند برنامه باعث افزایش کارایی Performance دستگاهتون میشه .زیرا مصرف منبع و انرژی کمتر در پس زمینه ، قدر بیشتر برای انجام کار های دیگر به شما میده .

اگر این مطلب مفید بود ، لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید..

سوالات و مشکلاتتون رو در بخش نظرات زیر این مطلب اعلام کنید .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل