تکنولوژی

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 چیست

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 چیست

ویندوز 11 آپدیت ویندوز برای کاربرانش است.در مطلب قبل به مزایای ویندوز 11 برای بازی پرداختیم نصب ویندوز 11 مهم ترین آپدیت برای سیستم عامل های ویندوز از زمان انتشار ویندوز 10 محسوب می شود. این آپدیت جدید دارای نوآوری هایی است که یک تجربه جدید و انعطاف پذیر را جهت افزایش بهره وری کاربران ارائه می دهد. ویندوز 11 برای پشتیبانی از محیط کار ترکیبی امروزی طراحی شده است و قرار است مطمئن ترین، ایمن ترین و کارآمدترین سیستم عامل ویندوز باشد. 

ویندوز 11 بر اساس ویندوز 10 طراحی شده است و بسیاری از برنامه های ویندوز 10 با ویندوز 11 سازگار هستند. افرادی که قصد دارند ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب کنند به دنبال اطلاعاتی در مورد حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب این ویندوز هستند. در این مطلب تمام اطلاعات در مورد سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای نصب این ویندوز جدید را با هم بررسی خواهیم کرد. 

 

سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 چیست؟

ویندوز 11 به صورت یک آپدیت رایگان به سیستم هایی که در حال حاضر از ویندوز 10 استفاده می کنند ارائه می شود. انتشار این ویندوز از اواخر سال 2021 آغاز خواهد شد و ویندوز 11 در دستگاه های جدیدی که واجد شرایط نصب این ویندوز باشند هم در دسترس خواهد بود. در ادامه می توانید ویژگی های حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب این ویندوز جدید  ۶۴ و ۳۲ بیتی را مشاهده کنید.

ویژگی های سخت افزاری مورد نیاز سیستم برای نصب کردن ویندوز 11

برای نصب یا ارتقاء ویندوز 11 سیستم ها باید دارای حداقل ویژگی های سخت افزاری زیر باشند: 

  • پردازنده: سیستمی که قرار است ویندوز 11 بر روی آن نصب شود باید دارای پردازنده ای با سرعت 1 گیگاهرتز باشد. همچنین باید دو هسته یا بیشتر بر روی یک پردازنده سازگار با سیستم 64 بیتی یا سیستمی روی یک چیپ (SoC) باشد. 
  • رم: رم سیستم باید دارای 4 گیگابایت حافظه یا بیشتر باشد.
  • فضای ذخیره سازی: حافظه ذخیره سازی مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 حداقل 64 گیگابایت یا بیشتر است.توجه داشته باشید که برای انجام به روزرسانی ها و فعال کردن ویژگی های خاص ویندوز 11 ممکن است علاوه بر 64 گیگابایت ذکر شده به فضای ذخیره سازی بیشتری هم نیاز باشد.
  • کارت گرافیک: سازگار با DirectX 12 یا نسخه بالاتر با درایور WDDM 2.0.
  • سیستم عاملUEFI، دارای قابلیت Secure Boot.
  • TPM: ماژول بسترهای نرم افزاری مطمئن (TPM) نسخه 2.0
  • نمایشگر: سیستم باید دارای صفحه نمایشی با وضوح بالا (حداقل 720p)، مانیتور 9 اینچی یا بیشتر و کانال های رنگ 8 بیتی باشد. 
  • اتصال به اینترنت: اتصال به اینترنت برای انجام به روزرسانی ها و دانلود و استفاده از برخی از ویژگی های ویندوز 11 الزامی است. 
  • نسخه خانگی ویندوز 11 برای تکمیل عملیات نصب و راه اندازی دستگاه برای اولین بار به اتصال اینترنت و حساب مایکروسافت نیاز پیدا خواهد کرد. 

حداقل الزامات مربوط به سیستم عامل برای نصب ویندوز 11

برای کسب یک تجربه کاربری بهتر برای ارتقاء ویندوز 11 دستگاه های واجد شرایط باید دارای نسخه 20H1 ویندوز 10 یا نسخه های بالاتر باشند.  

توجه داشته باشید که حالت S فقط در نسخه اصلی ویندوز 11 پشتیبانی می شود. اگر نسخه دیگری از ویندوز را در حالت S اجرا می کنید، بهتر است قبل از ارتقاء سیستم خود به ویندوز 11 از حالت S خارج شوید. 

برای تغییر سیستم برای خارج شدن از حالت S در ویندوز 10 به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت. همچنین بعد از خارج شدن از حالت S دیگر نمی توانید سیستم خود را به این حالت بازگردانید. 

مجوزهای مورد نیاز برای نصب و ارتقاء ویندوز 11

اگر در حال حاضر از ویندوز 10 بر روی سیستم خود استفاده می کنید برای نصب ویندوز 11 به هیچ مجوز اضافه ای نیاز پیدا نخواهید کرد. مجوزهای Microsoft 365 که شامل مجوزهای ویندوز 10 هم می شود به شما امکان اجرای ویندوز 11 را روی سیستم های سازگار با این نسخه می دهد. اگر مجوز حجم داشته باشید قبل و بعد از ارتقاء سیستم این مجوز به صورت یکسان از ویندوز 10 و ویندوز 11 پشتیبانی می کند. 


سازگاری لوازم جانبی با ویندوز 11

از آنجایی که ویندوز 11 با همان پایه و اساس ویندوز 10 طراحی شده است انتظار می رود بیشتر لوازم جانبی و درایورهای همراهی که با ویندوز 10 سازگار هستند از ویندوز 11 هم پشتیبانی کنند. بنابراین ویندوز 11 با برنامه ها و ابزارهای پشتیبان ویندوز 10 کاملاً سازگار است و با ارتقاء ویندوز 11 نیازی به تعویض هیچ ابزار یا برنامه ای پیدا نخواهید کرد. همچنین امکان ادامه استفاده از برنامه هایی مانند App Assure و FastTrack هم بر روی ویندوز 11 وجود دارد.

یکی از تفاوت های جالب توجه ویندوز 11 با ویندوز 10 آپدیت های آن است. ویندوز 11 درست مانند ویندوز 10 آپدیت های کیفی ماهانه دریافت خواهد کرد. اما این نسخه جدید از ویندوز دارای ویژگی جدید است آن هم دریافت آپدیت های سالانه برای به روزرسانی ویژگی های ویندوز است. 

ویژگی های جدید ویندوز 11 که باید منتظرشان باشید

با ارتقاء ویندوز 11 می توانید در انتظار ویژگی های زیر باشید:

  • طراحی جدید منوی استارت و taskbar
  • امکان استفاده از ابزارک های متعدد برای شخصی سازی سیستم
  • امکان تنظیم صفحه نمایش مطابق تمایل کاربر

ویندوز 11 دارای ویژگی های جدیدی مانند یک منوی استارت جدید است که بیشتر شبیه به یک منوی برنامه است و گوشه های گردتری دارد. همچنین می توانید یک کادر را به گوشه ای از صفحه نمایش خود پین کنید. ابزارک های جدید و بسیاری از گزینه های متعدد برای شخصی سازی سیستم هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

با نصب ویندوز 11 می توانید فضای سیستم را به شکل های مختلفی تنظیم کنید. بسیاری از آیکون برنامه ها هم به روز شده اند و در مقایسه با ویندوز 10 احساس تازه ای ایجاد می کنند. با این حال عملکرد ویندوز 11 تفاوت چندانی با ویندوز 10 ندارد. تغییر کلیدی ویندوز 11 نسبت به ویندوز 10 همان منوی استارت است که در تصویر زیر می توانید تحولات آن را مشاهده کنید.

می بینید که آیکون های taskbar حالا در وسط صفحه متمرکز شده اند، البته در صورت تمایل می توانید آن ها را جابجا کنید. منوی استارت هم فایل هایی را که به تازگی باز کرده اید نمایش می دهد. 

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب در مورد حداقل سیستم هایی که برای نصب ویندوز 11 لازم هستند صحبت کردیم. با توجه به اخبار منتشر شده نسخه جدید ویندوز حدود اکتبر 2021 عرضه خواهد شد. این نسخه برای کاربرانی که هم اکنون ویندوز 10 را روی سیستم خود نصب کرده اند به شکل یک آپدیت رایگان خواهد بود. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل