ترفند آموزش کامپیوتر و موبایل

انواع راهکارهای تبدیل عکس به پی دی اف

انواع راهکارهای تبدیل عکس به پی دی اف

چرا عکس را به پی دی اف تبدیل می‌کنیم؟

حتما برای شما پیش آمده که سعی بر این داشته‌اید که با دوربین گوشی خود از برگه و یا مجله‌ای عکس بگیرید؛ اما معمولا این تصاویر با کیفیت و وضوح مناسبی ثبت نمی‌شوند. می‌دانید که فایل‌های پی دی اف به دلیل اینکه تقریباً در هر دستگاهی قابل مشاهده و ویرایش هستند، بسیار محبوب هستند. استفاده از پی دی اف برای نگهداشتن عکس‌ها در یک فایل، یکی از مناسب ترین راهکارها برای نمایش داده می‌باشد.

با در نظر داشتن این نکته که همواره درخواست زیادی برای تبدیل عکس به پی دی اف و بالعکس وجود دارد، در این مطلب با انواع روش‌ها و راهکارهای این تبدیل مهم، که نیاز بسیاری از کاربران است، آشنا می‌شویم.

روش 1؛ با کمک وبسایت های رایگان

ابتدا وارد یکی از سایت‌های تبدیل رایگان عکس به پی دی اف (و برعکس) شوید. پیشنهاد ما سایت های jpg2pdf و smallpdf است. چرا که رابط کاربری آسانی دارند و فایل خروجی با کیفیتی در انتها ارائه می‌کنند.

برای مثال، پس از ورود به سایت jpg2pdf روی دکمه Uplead Files کلیک کنید و همه تصاویر مورد نظرتان را یکجا انتخاب کنید (بهتر است تصاویر به‌صورت عددی از 1 تا ... شماره گذاری شوند که ترتیب مورد نظر شما حفظ شود).

در مرحله بعد، پس از انتخاب و بارگذاری عکس‌ها، روی گزینه Combined کلیک کنید. سپس پی دی اف شما به‌صورت خودکار آماده و دانلود می‌شود. کافیست مکان مورد نظر برای فایل پی دی اف خود را انتخاب کنید تا دانلود شما انجام شود.

این راهکار، آسان‌ترین راه تبدیل عکس به پی دی اف به‌صورت آنلاین و بدون هرگونه دردسر اضافه است. در ادامه با بقیه روش‌های این تبدیل آشنا می‌شوید.

روش 2؛ تبدیل عکس به پی دی اف در گوشی‌های اندرویدی

برای تبدیل عکس به پی دی اف در گوشی برنامه‌هایی وجود دارد که کار شما را برای تبدیل عکس به پی دی اف راحت‌تر می‌کند. اپلیکیشنی به نام Camscanner وجود دارد که برای عکس‌برداری از اسناد استفاده می‌شود و همچنین می‌توان با استفاده از آن، عکسی که قبلا از یک برگه یا سند گرفته‌اید را با کم و زیاد کردن رنگ و میزان شفافیت، واضح‌تر کنید. همچنین این برنامه می‌تواند عکس‌های شما را با سرعت مناسبی به فرمت پی دی اف تبدیل کند.

ویژگی های برنامه Camscanner

  1. دسترسی به اسنادی که قبلا اسکن شده با مراجعه به سایت برنامه
  2. اضافه کردن متن به حاشیه تصویر
  3. مرتب سازی اسناد
  4. تهیه نسخه ریکاوری (پشتیبانی) از اسناد ثبت شده
  5. بهبود کیفیت نوشته‌ها و عکس‌ها
  6. جستجوی پرسرعت بین فایل ها
  7. اشتراک گذاری راحت فایل ها
  8. تعیین رمز برای اسناد مهم
  9. فکس و پرینت راحت

روش 3؛ تبدیل عکس به پی دی اف در ویندوز 10 (بدون نرم افزار)

در این روش به نرم افزار خاصی نیاز نیست. برای این کار، تصویر مورد نظر را باز کنید و روی عکس مربوطه کلیک راست و گزینه Open را انتخاب کنید. روی دکمه سه نقطه کلیک کنید و گزینه Print (چاپ) را انتخاب کنید. شما می توانید به جای این کار از دکمه های Ctrl+P استفاده کنید.

سپس باید گزینه Microsoft Print to PDF را به عنوان چاپگر مورد نظر انتخاب کنید. این کار باعث می شود که عکس به جای پرینت شدن به PDF تبدیل شود.

فراموش نشود که افقی یا عمودی بودن پرینت (Landscape یا portrait) را حتما مشخص کنید.

سپس با انتخاب گزینه Print پنجره Save Print Output باز می‌شود. سپس با انتخاب نام فایل و مکان ذخیره شدن آن، روی Save کلیک کنید تا فایل پی دی اف مورد نظر شما در مکان انتخابی ایجاد شود.

روش 4؛ تبدیل عکس به پی دی اف در گوشی های آیفون

یکی از خصوصیات جدید و منحصر به فرد در نسخه‌های جدید سیستم عامل iOS، امکان تبدیل موارد مختلف به فایل‌های پی دی اف است.همچنین شما میتوانید در گوشی آیفون یا آی پد، تصاویر خود را به فایل‌های پی دی اف تبدیل کنید. برای این کار کافی‌است ابتدا اپلیکیشن Photos را باز نمایید و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس گزینه Share و پس از آن گزینه پرینت را انتخاب کنید.

حالا فقط کافیست برای انتخاب دقیق و ادیت عکس، در قسمت پرینت دو انگشت خود را روی عکس نگه داشته و از هم باز کنید تا دقیقا کادری که مورد نیاز شما است Crop شود. پس از انجام این مراحل فایل شما به صورت پی دی اف آماده ارسال است. می‌توانید این عکس را در iCloud ذخیره سازی کنید تا در هر زمانی، با تمامی دستگاه‌های خود به آن دسترسی داشته باشید.

هدف از تبدیل عکس به پی دی اف

  • ساختن یک مجموعه زیبا، دقیق و به ترتیب از تصاویر مورد نظر
  •  کاهش حجم اطلاعات ، متون و عکس‌ها در فرمت پی دی اف
  •  غیر قابل تغییر بودن محتویات و عکسها توسط کاربر
  •  نمایش چارت ها ، نمودارها و تصاویر اسکن شده با ترتیب مناسب مدنظر نویسنده
  • تبدیل تعداد زیادی فایل عکس به یک فایل پی دی اف، جهت ارسال یا ارائه

سخن پایانی

اگر سعی بر تبدیل عکس‌های خود به فایل پی دی اف دارید و تا کنون تجربه ای در این مورد نداشته اید، اصلا نگران نباشید. در این مطلب سعی شد تا با استفاده از آسان‌ترین و کاربردی‌ترین روش ها، با در نظر گرفتن انواع دستگاه‌های تلفن همراه (اندروید و IOS) و کامپیوتر به شما این تبدیل پر استفاده را بیاموزیم.

همچنین نام سایت‌ها، اپلیکیشن ها و سیستم عامل‌هایی که در این مقاله با آن‌ها آشنا شدید، فقط جهت یادگیری خواننده این مطلب بوده و هیچ‌گونه هدف تبلیغاتی و بازرگانی مدنظر نویسنده نبوده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل