بهترین اپلیکیشن‌ها برای کم کردن حجم عکس در اندروید و آی او اس

بهترین اپلیکیشن‌ها برای کم کردن حجم عکس در اندروید و آی او اس

امروزه تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین‌هایی با وضوح تصویر بالا هستند. به همین دلیل عکس‌های گرفته شده کیفیت بالا و البته حجم بالایی دارند. حجم بالای تصاویر باعث می‌شود که حافظه و فضای دستگاه سریع‌تر پر شده و البته اشتراک‌گذاری این تصاویر نیز حجم زیادی از اینترنت کاربران را مصرف می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم داده که بسیاری از افراد به دنبال کاهش حجم عکس‌های خود باشند. از همین رو در این مقاله قصد داریم چند اپلیکیشن عالی را که از آنها می‌توانید برای فشرد‌ه‌سازی و کم کردن حجم عکس در دستگاه‌های اندرویدی و آی او اس استفاده کنید معرفی کنیم.

اپلیکیشن Photo Compres 2.0

 

از اپلیکیشن Photo Compress 2.0 شروع می‌کنیم. این اپلیکیشن تنها در گوشی و تبلت اندروید قابل استفاده است و کاربران آی او اس نمی‌توانند از آن استفاده کنند. با استفاده از این برنامه می‌توانید تصاویر را بدون از دست دادن یا کاهش کیفیت فشرده‌سازی کنید. اپلیکیشن Photo Compress 2.0 نه تنها تصاویر را فشرده می‌کند بلکه با تغییر اندازه عکس به کم کردن حجم عکس‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این این اپلیکیشن ویژگی‌های دیگری مانند برش، ویرایش گروهی (حداکثر 10 تصویر با هم در نسخه رایگان)، به اشتراک‌گذاری نتایج و حتی پیش‌نمایش تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه پرو محدودیت تعداد ویرایش و تبدیل تصویر را ندارد.

لینک دانلود


اپلیکیشن Reduce Photo Size

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای تغییر اندازه و کم کردن حجم عکس‌، اپلیکیشن Reduce Photo Size است. نسخه رایگان این برنامه با تبلیغات درون برنامه‌ای همراه است. رابط کاربری آن به چندین زبان مختلف ارائه می‌شود و استفاده از آن به طرز شگفت‌انگیزی آسان است.

با استفاده از آن می‌توانید اندازه تصاویر خود را تغییر دهید، آن‌ها را برش دهید یا فشرده‌سازی کنید، همه این‌ ویژگی‌ها به کاهش حجم عکس شما ختم می‌شود. شما فقط باید با فشردن یک دکمه یک عکس اضافه کنید و در رابط کاربری که ظاهر می‌شود، کاری را که می‌خواهید انجام دهید (ویرایش، فشرده‌سازی و...) انتخاب و روی گزینه finish تپ کنید. پس از آن می‌توانید نتیجه را در برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با حجمی پایین‌تر به اشتراک بگذارید. این برنامه در فروشگاه گوگل پلی در دسترس قرار دارد.

لینک دانلود


اپلیکیشن Cram – Reduce Pictures

Cram یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها برای تغییر اندازه و کاهش حجم تصاویر است و اگر فضای ذخیره‌سازی کمی دارید، این برنامه گزینه‌ای ایده‌آل است؛ چون اندازه تصویر شما را تا حدود ۶۰ درصد کاهش می‌دهد بدون اینکه کیفیت یا ابعاد اصلی آن عوض شود.

با استفاده از این اپلیکیشن هر تعداد عکس را که می‌خواهید به طور همزمان فشرده کنید و در صورتی که از ویژگی تغییر خودکار اندازه عکس استفاده کنید تمام عکس‌هایی را که می‌گیرید به صورت خودکار فشرده‌سازی می‌کند. با این حال نسخه رایگان آن محدودیت‌هایی دارد. برای مثال فقط اندازه ۳۰۰ عکس را تغییر می‌دهد که در صورت دریافت نسخه پولی این محدودیت برداشته می‌شود.

لینک دانلود


اپلیکیشن Photo & Picture Resizer

Photo & Picture Resizer یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های این لیست است که بیش از 10 میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده است. استفاده از آن رایگان است و بدون افت کیفیت، تصویر را فشرده و حجم عکس را کاهش می‌دهد. با استفاده از آن می‌توانید چندین تصویر را همزمان فشرده کنید.

این برنامه هیچ کاری با فایل‌های اصلی انجام نمی‌دهد زیرا گالری مخصوص به خود را دارد تا بتوانید به راحتی آنها را مرتب کنید. علاوه بر این اندازه تصویر را تا 95 درصد کاهش می‌دهد و برخی از پرکاربردترین رزولوشن‌ها را به صورت از پیش تعیین شده دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید مستقیما تصاویر را از طریق برنامه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. 

لینک دانلود


اپلیکیشن Lit Photo

Lit Photo یکی از بهترین برنامه‌ها برای تغییر اندازه و کم کردن حجم عکس است و با استفاده از آن می‌توانید عکس‌ها را فشرده کرده و وضوح تصویر آن‌ها را به راحتی تغییر دهید. همچنین به دلیل استفاده از تکنیک‌های فشرده‌سازی هوشمند، کیفیت تصویر آن چندان تغییر نمی‌کند.

تمام عکس‌ها به صورت خودکار ذخیره می‌شوند. این برنامه به شما این اختیار را می‌دهد که اندازه تصاویر را به صورت دسته جمعی تغییر دهید، آن‌ها را بچرخانید، برش دهید و در اکثر شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و حتی در ایمیل به اشتراک بگذارید. 

لینک دانلود


کم کردن حجم عکس با Desqueeze

اپلیکیشن Desqueeze اولین برنامه کاهش حجم تصاویر در لیست ما است که برای گوشی‌های مجهز به سیستم عامل‌های آی او اس طراحی شده است. Desqueeze با استفاده از چندین دقت تصویری از پیش تعیین شده در این برنامه تصاویر را به صورت دسته جمعی فشرده کرده و اندازه آن‌ها را تغییر می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید کیفیت حاصل را در قسمت تنظیمات به صورت DPI انتخاب کنید. در نسخه پروی این برنامه می‌توانید اندازه‌های تصویر را بر حسب درصد کاهش دهید، پیش‌فرض‌ها را ایجاد و ویرایش کنید، ویور کامل عکس را اضافه کنید. این برنامه زاویه تصاویر را تشخیص می‌دهد و سه روش مختلف برای تغییر اندازه تصاویر دارد. 

لینک دانلود


اپلیکیشن InShot 

InShot یکی از بهترین برنامه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند تصاویر خود را به طور کامل ویرایش کنند. این برنامه نه تنها از ویژگی‌هایی مثل فشرده‌سازی و تغییر اندازه تصاویر برخوردار است بلکه حاوی فیلترها، ویرایش حرفه‌ای ویدیو و موارد دیگری است که می‌توانید از آنها بهره ببرید. در InShot می‌توانید متن را به ویدیوها و تصاویر اضافه کنید و آن‌ها را به دلخواه بچرخانید. برای دانلود این برنامه از گوگل پلی استفاده کنید.

لینک دانلود


TinyPhoto برای کم کردن حجم عکس

یکی دیگر از گزینه‌های عالی در این فهرست برای کم کردن حجم عکس در سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس، اپلیکیشن TinyPhoto نام دارد. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به تغییر اندازه تصاویر به صورت گروهی یا جداگانه اشاره کرد. با استفاده از پیکسل‌ها، درصدها و نسبت‌ها می‌توانید اندازه عکس را تغییر دهید و حجم آن را کاهش دهید. علاوه بر این شما می‌توانید تمام تصاویر مورد نظر خود را برش دهید و حتی به رایج‌ترین فرمت ها (PNG و JPG) تبدیل کنید. این برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به شما این اجازه را می‌دهد که همه چیز را به اشتراک بگذارید. 

لینک دانلود


اپلیکیشن Image Size – Photo Resizer

اپلیکیشن Image Size – Photo Resizer یکی دیگر از بهترین برنامه‌ها برای تغییر اندازه و کاهش حجم تصاویر است. با استفاده از آن می‌توانید اندازه و فرمت را تغییر دهید، نسبت‌ها را حفظ کنید و تصاویر را به ایمیل دیگران ارسال کرده یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با این برنامه می‌توانید تصاویر خود را در زوایای 90 درجه بچرخانید و با استفاده از ویرایشگر برنامه، فیلترها، متن‌ها، برچسب‌ها و دیگر موارد را به تصاویر افزوده و آن‌ها را جذاب‌تر کنید. برای دانلود این برنامه روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک دانلود


کم کردن حجم عکس با اپلیکیشن Pixlr

آخرین گزینه در این لیست از بهترین برنامه‌ها برای کم کردن حجم عکس، اپلیکیشن Pixlr است. Pixlr یکی از کامل‌ترین ابزارهای ویرایش تصویر است. با استفاده از آن هرچیزی که می‌خواهید را در تصاویر خود ترسیم کنید، فیلترها را اضافه کنید و تنظیمات را سریع‌تر انجام دهید. علاوه بر این، با کمک این برنامه می‌توان تصاویر را در فرمت‌های مختلفی استخراج کرد، حجم و اندازه تصاویر را به راحتی تغییر داد. این برنامه دارای دو ویرایشگر آنلاین است که از آن‌ها می‌توانید در مرورگرهای وب و همچنین گوشی اندروید و آی او اس استفاده کنید. 

لینک دانلود


نتیجه‌گیری

در این مقاله با فهرستی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای دستگاه‌های اندروید و آی او اس آشنا شدید. در صورتی که یکی از برنامه‌های فوق را انتخاب کنید نه تنها می‌توانید اندازه و حجم تصاویر خود را کاهش دهید و مقداری از فضای گوشی یا تبلت خود را آزاد کنید بلکه می‌توانید از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن‌ها لذت ببرید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل