آموزش کامپیوتر و موبایل

حل مشکل وارد نشدن به جیمیل | چرا نمی‌توانم به اکانت جیمیل خود متصل شوم

حل مشکل وارد نشدن به جیمیل | چرا نمی‌توانم به اکانت جیمیل خود متصل شوم

جیمیل؛ شاهراه ارتباطی بزرگ و آنلاین برای مردم دنیا

جیمیل یکی پرکاربردترین راه‌های ارتباطی در جهان است که روزانه میلیون‌ها نفر کاربر در سطح دنیا از آن استفاده می‌کنند. البته برخی اوقات از مواقع کاربران با مشکلات اتصال به این پلتفرم مواجه می‌شوند. اگر شما هم نمی‌توانید به حساب جیمیل خود متصل شوید، موارد مختلفی را باید در نظر بگیرید. از جمله این موارد می‌توان به رمز عبور، سرورهای گوگل و مرورگر اشاره کرد. برای آشنایی با روش‌های حل مشکل وارد نشدن به جیمیل، این مطلب را مطالعه کنید.

بررسی و حل مشکل وارد نشدن به جیمیل

مشکل عدم ورود به جیمیل دلایل مختلفی دارد. از جمله این دلایل می‌توان به این اشاره کرد که مرورگر شما با مشکلاتی همچون پربودن کش مواجه شده است و این اجازه را نمی‌دهد که بتوانید وارد اکانت خود شوید. در ادامه با روش‌های حل این نوع مشکل‌ها آشنا می‌شویم.

مرورگر دیگری را امتحان کنید

اگر با مشکل عدم اتصال با جیمیل مواجه هستید، جیمیل را در مرورگر دیگری باز کنید. ما برای این کار به شما استفاده از مرورگر اوپرا را پیشنهاد می‌دهیم که احتمال بروز خطا در آن به نسبت کروم و فایرفاکس کمتر است.

همچنین اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که برنامه اوپرا مجهز به سیستم تغییر آی پی رایگان است. از این رو شما می‌توانید راحت‌تر و بدون مشکل به حساب جیمیل خود متصل شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع مشکل خود، یک بار از طریق این مرورگر به حساب کاربری جیمیل خود متصل شوید.

مشکل در بخش داخلی جیمیل

در برخی مواقع با این مورد مواجه می‌شوید که نه تنها شما، بلکه بسیاری از دوستان شما نیز نمی‌توانند وارد اکانت جیمیل خود شوند. در این صورت ممکن است که مشکل عدم ورود مربوط به خود گوگل و جیمیل باشد. اگر سرویس Gmail قطع شود، آن صفحه به هیج عنوان بالا نخواهد آمد. برای رفع آن نیز تنها باید صبر کنید.

ورود به جیمیل را بازنشانی کنید

یکی از موارد عدم ورود به جیمیل، وارد کردن اشتباه رمز است. برای حل مشکل وارد نشدن به جیمیل شما نیاز دارید تا رمز حساب کاربری خود را تغییر دهید. جهت این کار نیز باید وارد بخش بازیابی رمز یا حساب کاربری Google شوید. در ادامه باید اکانت خود را وارد کنید.

 

اگر یادتان باشد، در زمان ساخت حساب کاربری گوگل، از شما درخواست می‌شد که شماره موبایل یا یک اکانت دیگر را به عنوان بکاپ معرفی کنید. حال برای بازیابی رمز عبور اکانت جیمیل شما از همان دو مورد استفاده می‌شود.

برای بازیابی رمز عبور و حل مشکل وارد نشدن به جیمیل، شما دو راه پیش روی خود دارید. اولین روش این است که شما یک کد را از طریق شماره موبایل خود دریافت کنید. روش دیگر این است که همین کد به ایمیل بکاپ شما ارسال شود. پس از تعیین روش ارسال کد مورد نظر، باید روی گزینه send کلیک کنید. در ادامه و پس از وارد کردن کد، شما صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن باید رمز جدید خود را انتخاب کنید. پس از این کار، مشکل وارد نشدن به جیمیل برای شما حل می‌شود.

کش مرورگر خود را پاک کنید

برای حل مشکل وارد نشدن به جیمیل، می‌توانید ابتدا داده‌های مرورگر را در کروم با فشار دادن کلید میانبر Ctrl + Shift + Del مرورگر پاک کنید. اما باید پاک کردن کامل اطلاعات کروم باید کار دیگری نیز انجام دهید. برای این کار، ابتدا روی تب Advanced در پنجره Clear browsing data کلیک کنید. سپس در منوی کشویی Time range گزینه All time را انتخاب کنید. در ادامه تیک تصاویر، فایل‌های ذخیره‌شده و کوکی‌ها را انتخاب کرده و روی روی دکمه Clear data کلیک کنید. با این کار دیتا مرورگر شما پاک می‌شود و دوباره می‌توانید وارد اکانت جیمیل خود شوید.(لطفا در این مورد احتیاط کنید زیرا تمامی اطلاعات شما در مروگر حذف خواهند شد)

ریست کردن مرورگر

شما می‌توانید برای رفع مشکل وارد نشدن به جیمیل، ابتدا روی دکمه سفارشی سازی و کنترل گوگل کروم کلیک کرده و تنظیمات را انتخاب کنید. سپس روی Advanced کلیک کنید. به پایین بروید و به گزینه بازیابی تنظیمات که مستقیما در زیر نشان داده شده است بروید. در ادامه، روی گزینه Restore settings to original their default کلیک کنید و دکمه Reset settings را فشار دهید. با این کار، ممکن است که مشکل شما برطرف شود(لطفا در این مورد احتیاط کنید زیرا تمامی اطلاعات شما در مروگر حذف خواهند شد)

بررسی کنید که جاوا اسکریپت فعال باشد

برای دسترسی به حساب جیمیل، باید گزینه جاوا اسکریپت در تنظیمات مرورگر شما فعال باشد. برای این کار عبارت "chrome://settings" را در نوار URL مرورگر تایپ کرده و Return را فشار دهید. سپس روی گزینه Advanced کلیک کنید.

سپس روی جاوا اسکریپت کلیک کنید تا تنظیماتی که مستقیما در زیر نشان داده شده است باز شود. پس از فعال‌سازی جاوا اسکریپت، یک بار برنامه مرورگر خود را ببندید و سپس دوباره ورود به جیمیل را امتحان کنید. در این صورت ممکن است مشکل ورود شما به جیمل حل شود.

اتصال به Google DNS برای حل مشکل وارد نشدن به جیمیل

برای حل مشکل وارد نشدن به جیمل شما می‌توانید از گوگل DNS نیز استفاده کنید. برای این کار لازم است ابتدا کلید Windows + S را فشار دهید. سپس عبار Network را جست‌وجو کرده و روی مشاهده اتصالات شبکه کلیک کنید. 

در ادامه، روی اتصال شبکه در پنجره کنترل پنل کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. سپس روی پروتکل اینترنت نسخه 4 دوبار کلیک کنید تا پنجره نشان داده شده برای شما باز شود. در ادامه نیز به صورت لیست مراحل این کار را توضیح داده‌ایم:

  • دکمه رادیویی Use the following DNS server addresses را انتخاب کنید
  • عبارت 8.8.8.8 را در کادر Preferred DNS server وارد کنید
  • سپس 8.8.4.4 را در کادر Alternative DNS server وارد کنید
  • روی OK کلیک کنید

حل مشکل وارد نشدن به جیمیل؛ مشکلی که چندین راه حل دارد

ساده‌ترین راه برای حل مشکل وارد نشدن به جیمیل بررسی مرورگر است. برای این کار ابتدا کش مرورگر خود را خالی کنید. در صورت تداوم مشکل اتصال نیز می‌توانید تمام تنظیمات آن را ریست کنید. اما اگر مشکل همچنان برقرار بود، پیشنهاد می‌کنیم موارد دیگری مانند اتصال به سرور گوگل و جاوا اسکریپت را به خوبی بررسی کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

5 نظر ثبت شده