آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

به روزرسانی گوگل پلی | بهترین روش‌های به‌روزرسانی فروشگاه آنلاین گوگل‌پلی

به روزرسانی گوگل پلی | بهترین روش‌های به‌روزرسانی فروشگاه آنلاین گوگل‌پلی

به روز رسانی گوگل پلی؛ لازمه عملکرد مناسب گوشی‌های اندروید

گوگل‌پلی فروشگاه اصلی گوگل برای گوشی‌های اندرویدی است که کاربران اندروید می‌توانند اپلیکیشن‌های موردنظر خود را از این فروشگاه دانلود کنند. همچنین گوگل‌پلی در برخی عملکرد‌های دیگر سیستم عامل اندروید نقش دارد. کاربران ممکن است برای به‌روزرسانی این نرم‌افزار دچار مشکل شوند و  از آن‌جایی که بدون به روزرسانی گوگل پلی امکان استفاده از تمام امکانات گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد؛ باید روش‌های مختلف به‌روزرسانی آن‌را آموزش دید. در این مطلب بهترین روش‌های به‌روزرسانی گوگل‌پلی را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با گوگل‌پلی؛ فروشگاه بی‌نهایت گوگل

کاربران گوشی‌های اندروید برای دانلود و نصب نرم‌افزارهای مختلف نیاز به یک فروشگاه آنلاین دانلود اپلیکیشن‌های موبایل دارند. در اندروید برای کاربران فروشگاه گوگل‌پلی در نظر گرفته شده است. این فروشگاه به صورت رسمی از طرف گوگل در همه گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته است. کاربران با مراجعه به این فروشگاه می‌توانند نرم افزارهای کاربردی یا بازی‌های موردعلاقه خود را دانلود کنند.

فروشگاه گوگل‌پلی علاوه‌بر نقش داشتن در دانلود و نصب نرم افزارها در اندروید، لازمه اجرای تمام نرم افزارهای اندرویدی نیز می‌باشد. به این معنی که بدون گوگل‌پلی امکان اجرای هیچ نرم افزاری برروی گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد.

اهمیت به روزرسانی گوگل پلی 

بدون داشتن یک گوگل‌پلی به‌روز، کاربران اندرویدی نمی توانند اپلیکیشن‌های موردنظر خود را اجرا کنند. همچنین دانلود و نصب نرم افزار‌های جدید نیز غیرممکن خواهد بود. به همین علت به روزرسانی گوگل پلی اهمیت زیادی در گوشی‌های اندرویدی دارد و کاربران باید گوگل‌پلی گوشی خود را به‌روز نگه دارند. گوگل برای اجرای برنامه‌ها در اندروید، از طریق نرم‌افزار گوگل‌پلی آن‌ها را بررسی می کند و درصورت تایید گوگل برنامه‌ها می‌توانند اجرا شوند. همچنین گوگل‌پلی قابلیت‌های بسیار زیاد دیگری مانند ذخیره اطلاعات درون برنامه‌ها، ذخیره سیو بازی‌ها و ذخیره اطلاعات پرداختی کاربر را نیز دارد. باید اضافه کرد که با به‌روزرسانی گوگل‌پلی شما می‌توانید به آپدیت‌های جدید نرم‌افزار‌ها و بازی‌های خود نیز دسترسی داشته باشید.

انواع روش‌های به روزرسانی گوگل پلی

روش‌های زیادی برای به‌روزرسانی گوگل‌پلی وجود دارد که کاربران بنابر شرایط خود می‌توانند با هرکدام گوگل‌پلی گوشی خود را به‌روزرسانی کنند. تنوع بالای این روش‌ها به کاربر این امکان را می دهد که اگر در موقعیتی نتوانست از یک روش نرم‌افزارها یا گوگل‌پلی خود را آپدیت کند، بتواند از روش‌های دیگر گوشی خود را آپدیت کند. در ادامه تمام روش‌های ممکن به‌روزرسانی گوگل‌پلی را بررسی می‌کنیم.

 

به‌روزرسانی گوگل‌پلی به‌صورت مستقیم

ساده‌ترین روش به‌روزرسانی گوگل‌پلی، استفاده از خود این نرم افزار برای به‌روزرسانی آن است. شما می‌توانید با مراجعه به منوی آپدیت‌ها،‌نرم‌افزار گوگل‌پلی را به‌روزرسانی کنید. در این روش گوگل‌پلی به‌سرعت به‌روزرسانی می‌شود و شما می‌توانید از ویژگی‌های جدید این نرم افزار یا فروشگاه آنلاین استفاده کنید. باید اشاره کرد که ممکن است برخی از افراد نتوانند به‌صورت مستقیم از گوگل‌پلی، این نرم‌افزار را به روزرسانی کنند؛ به این افراد روش‌های دیگر به‌روزرسانی گوگل ‌پلی را پیشنهاد می‌کنیم.

به‌روزرسانی گوگل‌پلی به‌صورت خودکار

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای به‌روزرسانی گوگل‌پلی، فعال کردن امکان به‌روزرسانی خودکار اپ‌ها است. طبق این روش شما می‌توانید با فعال کردن گزینه به‌روزرسانی بدون نیاز به بررسی، تمام نرم‌افزارهای گوشی خود را به‌روزرسانی کنید. در این روش هم دیگر برنامه‌ها و هم خود گوگل‌پلی به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند. برای فعالسازی این گزینه باید از منوی تنظیمات گوگل‌پلی آن را فعال کنید.همچنین باید توجه داشت که فعال کردن این گزینه می‌تواند مصرف اینترنت شما را افزایش دهد. همچنین در اندروید امکان این که انتخاب کنید اینترنت موردنیاز برای دانلود از وای‌فای استفاده کند یا اینترنت خط نیز وجود دارد.

به‌روزرسانی گوگل‌پلی از مارکت‌های ایرانی

فروشگاه‌های نرم‌افزار ایرانی زیادی مانند بازار و مای‌کت برای سیستم‌عامل اندروید وجود دارند که کاربران می‌توانند گوگل‌پلی گوشی خود را از طریق آن‌ها به‌روزرسانی کنند. کاربران برای دانلود این مارکت‌ها می‌توانند به وبسایت رسمی این فروشگاه‌ها مراجعه کرده و نرم‌افزار اندروید آن‌ها را دانلود کنند. سپس می‌توانند با جست‌وجو در میان برنامه‌های این فروشگاه‌ها، گوگل‌پلی خود را آپدیت کنند. باید اشاره کرد که فقط برخی از فروشگاه‌های ایرانی معتبر هستند و برخی از آن ها مورد تایید نیستند و ممکن است در فایل دانلودی از آن ها بدافزار یا ویروس وجود داشته باشد.

به‌ روزرسانی گوگل پلی از طریق سایت‌های دانلود نرم‌افزار

اگر از دو راه آپدیت مستقیم گوگل‌پلی و مارکت‌های ایرانی نتوانستید نرم‌فزار گوگل‌پلی خود را به‌روزرسانی کنید، می‌توانید با استفاده از سایت‌های ایرانی این نرم‌افزار را به‌روزرسانی کنید. برای این کار کافی است وارد سایت‌های دانلود نرم‌افزار ایرانی شوید و نرم‌افزار گوگل‌پلی را پیدا کنید. برروی لینک دانلود نرم‌افزار زده و آن‌ را دانلود کنید. سپس می‌توانید با نصب آن، گوگل‌پلی خود را به‌روزرسانی کنید. اگر سایتی برای دانلود نرم‌افزار اندرویدی نمی‌شناسید؛ می‌توانید کلیدواژه «دانلود نرم‌افزار گوگل‌پلی» را در گوگل جست‌وجو کنید و از بین لینک‌های ارائه شده، نرم‌افزار گوگل‌پلی را به‌روزرسانی کنید.

راه‌حل عدم به‌روزرسانی گوگل‌پلی

در برخی موارد ممکن است شما نتوانید با هرروشی گوگل‌پلی گوشی خود را به‌روزرسانی کنید. اگر با دانلود هر نسخه‌ای و با استفاده از تمام رو‌ش‌های پیشنهادی در این مطلب نتوانستید گوگل‌پلی خود را به‌روزرسانی کنید؛ باید گوشی خود را با ری‌استارت کردن به تنظیمات کارخانه برگردانید. همچنین می‌توانید دیتا و حافظه موقت گوشی خود را پاک کنید تا شاید بتوان با انجام این کار، این مشکل را رفع کرد. باید اشاره کرد که با برگشتن گوشی به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات و تنظیمات شخصی شما در گوشی پاک می‌شود و امکان بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد. حتما قبل از ری‌استارت گوشی، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

به روزرسانی گوگل پلی؛ به بهترین نرم‌افزارها دسترسی داشته باشید

گوگل‌پلی بهترین منبع دانلود نرم‌افزار‌های اندروید است که توسط گوگل‌ به‌صورت رسمی پشتیبانی می‌شود. این نرم‌افزار قابلیت‌های زیادی مانند ثبت و ذخیره سیو بازی‌ها، امکان دانلود و به روزرسانی نرم‌افزارها، تایید اصالت برنامه‌ها و ثبت اطلاعات نرم‌افزارهای کاربردی را دارد.

با توجه به اهمیت زیاد گوگل‌پلی، گوگل به‌روزرسانی‌های زیادی را برای این نرم‌افزار منتشر می‌کند. درصورتی که این نرم‌افزار به‌روزرسانی‌های مناسب را دریافت نکند، گوگل اجازه اجرای دیگر برنامه‌ها در اندروید را نمی‌دهد. همچنین دیگر نمی‌توان نرم‌افزارهای دیگر اندروید را نیز آپدیت کرد. روش‌های زیادی برای به‌روزرسانی این نرم‌افزار وجود دارد که کاربران می‌توانند بسته به راحتی خود، این نرم‌افزار را به‌روزرسانی کنند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل