آموزش کامپیوتر و موبایل آموزش IOS

آموزش پیدا کردن آیفون گم یا دزدیده شده حتی در حالت خاموش

آموزش پیدا کردن آیفون گم یا دزدیده شده حتی در حالت خاموش

نحوه ردیابی گوشی آیفون دزدیده شده چگونه است؟ زمانی که متوجه گم شدن یا دزدیده شدن گوشی موبایل آیفون خودتان می‌شوید، استرس و نگرانی زیادی به شما هجوم می‌آورد. گم شدن گوشی یکی از بدترین اتفاقات است؛ چون ممکن است باعث از دست دادن اطلاعات مهم و شخصی شما شود. 

شاید در لحظه‌ای که این اتفاق برای شما می‌افتد، به این موضوع فکر کنید که با چه روشی می‌توانید قبل از اطلاع دادن به پلیس آیفون دزدیده شده خودتان را پیدا کنید؟ چون همه ما می‌دانیم از دست دادن دستگاهی که چندین میلیون هزینه آن است و گم شدن تمامی اطلاعات شخصی و فایل‌های شخصی شما چه حس بد و ترسناکی دارد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر در این شرایط قرار گرفتید، در وهله اول خونسردی خودتان را حفظ کنید و به این نکته توجه کنید که شرکت اپل برای جلب بیشتر رضایت مشتریان خود، گوشی‌های همراه را به نحوی طراحی کرده است که در صورت مفقود یا دزدیده شدن بتوانید آن را پیدا کنید.

در این مقاله از سایت پیشگامیت می‌خواهیم در مورد روش‌های پیگیری گوشی آیفون دزدیده شده صحبت کنیم و آموزش‌های پیدا کردن آیفون دزدیده شده را به شما عزیزان توضیح دهیم. تا انتهای این مقاله جذاب همراه ما باشید. شاید مطالب این مقاله برای شما هم مفید و کاربردی باشد.

راه‌های پیدا کردن آیفون دزدیده شده

خبر خوب این است که شرکت اپل در نسخه‌های ios 8 به بعد، یک گزینه بسیار کاربردی و جدید اضافه کرده که به صاحبان گوشی این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از آن به راحتی موقعیت مکانی موبایل خودشان را پیدا کنند. 

شما می‌توانید با خیال راحت با استفاده از این ویژگی گوشی‌های آیفون، به راحتی گوشی همراه گم شده یا دزدیده شده خودتان را در کوتاه‌ترین زمان پیدا کنید و دوباره اطلاعات و فایل‌های شخصی‌تان را به دست آورید.

نحوه ردیابی گوشی آیفون دزدیده شده به کمک مکان‌یاب

شما باید ابتدا قبل از مفقود یا دزدیده شدن گوشی خود این ویژگی‌ را در آن فعال کرده باشید تا در شرایط این‌چنینی به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

زمانی که در موقعیتی قرار گرفتید که لازم به استفاده از این قابلیت گوشی‌های آیفون بود، باید برنامه find my iphone را در یک گوشی یا دستگاه دیگر (لپ‌تاپ یا کامپیوتر مجهز به سیستم ios) نصب کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به گوشی گم شده در آن، طبق روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا برنامه find my iphone را در یک گوشی یا سیستم مجهز به ios باز کرده و تمامی اطلاعات شخصی مربوط به گوشی همراه خودتان را وارد کنید.
  2. وارد منوی تنظیمات شده، ابتدا روی نام خود و سپس روی نماد مکان‌یاب کلیک کنید.
  3. در مرحله سوم گزینه Find My Device را انتخاب نمایید. اگر قابلیت Find My Device را قبلاً روی گوشی خود فعال کرده باشید، به شما کمک می‌کند تا آیفون دزدیده شده خودتان را پیدا کنید. این قابلیت نشان می‌دهد که آخرین بار گوشی شما کجا گم شده یا روشن شده است. 

پیگیری گوشی آیفون دزدیده شده با استفاده از iCloyd  

افرادی که دارای گوشی‌های آیفون هستند، با استفاده از یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این سری از گوشی‌های محبوب می‌توانند به راحتی رد گوشی خود را بزنند و آن را پیدا کنند.

  1. برای این کار ابتدا وارد قسمت Settings در گوشی iPhone خود شوید. سپس گزینه iCloyd را انتخاب کنید.
  2. به پایین صفحه بروید و روی گزینه Find iPhone کلیک کنید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید برای شما یک صفحه جدید باز می‌شود.
  3. در این مرحله باید روی گزینه Send the last place کلیک کنید. شما با انجام این کار باعث می‌شوید که موقعیت مکانی و جغرافیایی دستگاه شما به طور مداوم آپدیت و ذخیره شود. به این صورت به راحتی می‌توانید موقعیت دقیق مکانی آن را بدون روشن کردن هم پیدا کنید.

نحوه ردیابی گوشی آیفون دزدیده شده با استفاده از ipad

برای پیگیری گوشی آیفون دزدیده شده که خاموش است با استفاده از آیپد و با انجام مراحل زیر به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید.

  1. وارد Find My App شده و گزینه Devices tab  را بزنید.
  2. گزینه Directions را انتخاب کنید تا از این طریق بتوانید مراحل رسیدن به گوشی را ببینید.
  1. اگر آیفون شما دسترسی به اینترنت ندارد؛ اما روشن است، گزینه Play Sound را بزنید تا زمانی که به گوشی نزدیک شدید صدای آن را بشنوید.
  2. در این قسمت اگر گوشی شما خاموش است، گزینه Notify When Found را انتخاب کنید تا زمانی که گوشی شما ردیابی شد، اعلان آن را دریافت کنید. از این طریق شما می‌توانید مکان دقیق گوشی همراه خودتان را ببینید.

نحوه ردیابی گوشی آیفون خاموش

تمامی مراحلی که تا اینجای مقاله برای شما بررسی کردیم زمانی جواب می‌دهد که گوشی شما روشن یا به اینترنت وصل باشد. اما زمانی که گوشی کاملاً خاموش است ردیابی آن فرق می‌کند. در این زمان اگر شما قابلیت find my iphone را فعال کرده باشید، در صورت خاموش بودن گوشی با قرار دادن آن روی حالت lost mode گوشی قفل شده و می‌توانید اطلاعات آن را پاک کنید.

در نتیجه زمانی که گوشی شما آنلاین شود، تمامی این مراحل و اقدامات روی آیفون شما اعمال می‌شود. شما می‌توانید به راحتی برای لغو این قابلیت با وارد کردن Passcode در گوشی آیفونتان به راحتی آن را از حالت lost mode خارج کنید.

اگر find my iphone فعال نبود چه کنیم؟

در صورتی که از قبل قابلیت find my iphone را در گوشی خودتان فعال نکردید، برای حفاظت از آن مراحل زیر را انجام دهید:

باید حتماً پسورد اپل آی‌دی خودتان را عوض کنید تا افراد دیگر توانایی دسترسی به داده‌های iCloyd شما را نداشته باشند. رمز‌های تمامی اکانت‌های خود در تمامی شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و... را تغییر دهید. البته توجه کنید که در این روش امکان ردیابی آیفون دزدیده شده وجود ندارد. همچنین در این زمان دزدیده شدن گوشی آیفون خودتان را به مراجع قانونی اطلاع داده و شماره سریال آن را به آن‌ها ارائه دهید. 

جمع بندی

گم شدن یا دزدیده شدن گوشی آیفون یکی از بدترین اتفاقاتی است که برای افراد دارای این گوشی‌ها ممکن است رخ بدهد. شما لازم است اقدامات لازم را جهت پیگیری گوشی آیفون دزدیده شده حتماً بلد باشید تا زمانی که در این شرایط قرار گرفتید از آن استفاده کنید.

در این مقاله از وب‌سایت پیشگامیت، نحوه ردیابی گوشی آیفون دزدیده شده را به شما عزیزان توضیح دادیم تا در صورت لزوم در شرایط خاص از این روش‌ها برای یافتن آیفون دزدیده شده استفاده کنید. اگر شما هم در این زمینه اطلاعاتی دارید حتماً در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل