تکنولوژی

night shift قابلیت جدید ios 9.3

night shift قابلیت جدید ios 9.3

خوابیدن یکی از اعمالی است که همه‌ی موجودات و بویژه انسان‌ها برای کارایی بهتر در طول روز به آن نیاز دارند، بنابراین از جنبه‌های مختلف پزشکان افراد را به داشتن خوابی آرام توصیه می‌کنند. اما باید توجه داشت که رفتار‌های افراد نیز در داشتن خوابی آرام تاثیرگذار هستند. اپل به تازگی در دستگاه‌هایش قابلیتی را با نام Night Shift ارایه کرده که باعث می‌شود افراد خواب بهتری داشته باشند.

قابلیت Night Shift از جمله ویژگیهای جدید iOS 9.3 میباشد که به کمک منطقه جغرافیایی و ساعت، حالت شب را فعال میکند. میتوانید با خستگی کمتری با گوشی کار کنید.
حالت شب نزدیک به غروب کار خود را آغاز و تا صبح نرسیده دستگاه را به حالت نرمال باز میگرداند. شیفت شب نور آبی صفحه را تا حدود زیادی کاهش میدهد و میتواند از خستگی چشمها جلوگیری نماید.

حال در ابتدای صفحه رونمایی از iOS 9.3 در سایت کانادای اپل تصویری همانند تصویر ابتدای مطلب قرار گرفته که تاگل قابلیت جدید Night Shift را در کنترل سنتر آیپد ایر نشان میدهد! در حالی که همین تصویر در سایت اصلی اپل چنین چیزی را نشان نمیدهد! به نظر میرسد اپل از تصاویر مختلف برای رونمایی از iOS 9.3 در این دو صفحه استفاده کرده است.
طبق تصویر تاگل Night Shift بعد از اسلایدر تنظیم میزان نور صفحه در کنترل‌سنتر قرار گرفته که بعد از تپ کردن روی آن با دو گزینه “Turn On For Now” و “Turn On Until Tomorrow” مواجه خواهید شد.
این تاگل در کنترل‌سنتر بتای اول iOS 9.3 وجود ندارد اما احتمال می‌رود در نسخه‌های آزمایشی بعدی یا در نسخه نهایی iOS 9.3 گنجانده شود.
به هر حال قابلیت Night Shift تنها برای دیوایس‌های 64 بیتی خواهد بود و امیدواریم تاگل این قابلیت کاربردی در کنترل سنتر iOS 9.3 قرار گیرد تا لذت بیشتری از آن ببریم. البته وجود این تاگل در آیفون به دلیل کمبود فضا در کنتل‌سنتر نسبت به آیپد کمی با ابهام روبروست.

۱- برای استفاده از Night Shift لازم است آی او اس خود را بروزرسانی کنید

اپل این قابلیت را برای تمام آیفون‌ها و آیپدهایی که دارای سیستم عامل آی او اس ۹.۳ هستند، فراهم کرده است. این نسخه از سیستم عامل از روز دوشنبه در سراسر جهان عرضه شده است و می‌توانید از طریق بخش Software Update در قسمت General نرم افزار تنظیمات، آن را دریافت کنید. این بروزرسانی از طریق اتصال آیفون به کامپیوتر و از طریق نرم افزار آیتونز (iTunes) نیز امکان پذیر است.

۲- قابلیت استفاده در شب را فعال کنید

برای این کار کافی است داخل نرم افزار تنظیمات (Settings)، به بخش Display & Brightness بروید:

 

 

سپس به داخل تنظیمات Night Shift بروید تا بتوانید تنظیمات حالت استفاده در شب را تغییر دهید:

حالا در این قسمت می‌توانید با فعال کردن حالت Manual، روشن کردن و خاموش کردن قابلیت Night Shift را خودتان به صورت دستی انجام دهید و طبق تشخیص‌تان از نور محیط، این گزینه را فعال کنید (توصیه می‌شود این گزینه را انتخاب نکنید زیرا بعدها ممکن است به دلیل تنبلی، از روشن کردن آن صرف نظر کنید!).

گزینه‌ی بعدی، حالت Schedule است که با فعال کردن آن می‌توانید تعیین کنید که در یک بازه‌ی زمانی خاص، این قابلیت به صورت اتوماتیک فعال شود. مثلا به طور اتوماتیک بین غروب آفتاب تا طلوع آفتاب در صبح فردا، دیوایس به حالت Night Shift برود (این بازه بر اساس ساعت دیوایس محاسبه می‌شود) :

به غیر از حالت پیشفرض از غروب تا طلوع، یک حالت آزاد هم وجود دارد و شما میتوانید با انتخاب گزینه‌ی Custom Schedule، محدوده‌ی زمانی دلخواه تان را برای فعال شدن این قابلیت تعیین کنید :

در قسمت نهایی تنظیمات هم یک اسلایدر با عنوان Color Temperature وجود دارد که با تغییر آن می‌توانید تعیین کنید که رنگ‌های نمایشگر، گرم‌تر شوند و یا به سمت سردی پیش بروند. فقط این نکته را بدانید که هرچقدر محیط اطراف‌تان تاریک‌تر باشد، باید رنگ‌های گرم‌تر را انتخاب کنید:

بعد از انجام این تنظیمات دیگر خیال‌تان آسوده خواهد بود که وقتی در محیط تاریکی قرار می‌گیرید و یا در ساعات بعد از غروب آفتاب از آی‌دیوایس خود استفاده می‌کنید، نور آبی آن به طور خودکار کاهش می‌یابد و آسیب چندانی به چشمانت‌ان وارد نمی‌شود.

هرچند که باز هم توصیه می‌شود به خصوص در ساعات قبل از خواب، از تلفن همراه‌تان خیلی استفاده نکنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل